آموزش عملی ورود به بورس به همراه ویدئو

بورس به زبان ساده

اگر سرمایه ای دارید که برای جهت دادن به آن و کسب سود، به دنبال راهکاری مطمئن و ارزشمند هستید، سرمایه گذاری در بورس و ورود به بازار سهام، می تواند یکی از گزینه های وسوسه کننده برایتان باشد. در این مطلب آموزش عملی ورود به بورس ارائه خواهد شد.
از آن جایی که بازار سهام دارای تنوع بالایی از صنایع مختلف است و شرکت های بسیاری در این بازار حضور دارند، شما با گستره وسیعی از سهم های مختلف خودرویی، بانکی، پتروشیمی و غیره روبرو هستید که می توانید به فراخور وضعیت بازار به خرید از آن ها اقدام کنید.
اما در این مطلب به دنبال آن هستیم که ورود به بازار بورس و خرید و فروش اوراق بهادار را مرور کرده و ببینیم یک شخصیت حقیقی برای وارد شدن به این بازار سرمایه گذاری، باید چه مراحلی را طی نماید.

این مطلب شامل بخش های زیر است:

الف) بورس چیست؟ (همراه با ویدئو)
ب) گام به گام ورود به بورس (همراه با ویدئو)

ج) آشنایی با سرمایه گذاری در بورس (همراه با ویدئو)
د) چه چیزهایی برای شروع فعالیت در بورس باید بدانیم؟

ه) سوالات متدوال در مورد بورس

 

 

الف) بورس چیست؟

سایت ویکی اقتصاد در زمینه اقتصادی فعالیت دارد. یکی از زمینه هایی که مطالب و آموزش های زیادی در این سایت منتشر شده است، بورس اوراق بهادار است. در ادامه این مطلب آموزش عملی ورود به بورس ارائه خواهد شد.

بصورت خیلی ساده بورس جایی است که افراد سهام خرید و فروش می کنند. مثلا من دارای سهام فولاد هستم، شما سهام فولاد را از من می خرید. بعد از مدتی فرد دیگری سهام فولاد را از شما می خرید و به همین شکل این سهام دست به دست می شود. کل فرآیند بورس به این شکل است. در ویدئوی زیر مفهوم بورس را می توانید درک کنید.

 

 

ب) آموزش عملی ورود به بورس

در این بخش بصورت کامل آموزش عملی ورود به بورس تقدیم شما خواهد شد. همانطور که در عکس زیر مشخص است برای ورود عملی به بورس نیاز به 4 گام اساسی است:

1- دریافت کد بورسی :

هر فردی برای ورود به بورس و خرید و فروش در آن باید کد بورسی دریافت کند. کد بورسی رایگان است، در کمتر از یک ساعت می توان کد بورسی دریافت کد. برای آشنایی بیشتر با نحوه دریافت کد بورسی اینجا کلیک کنید.

ویدئو مفهوم کد بورسی

کارگزاری های بورس در واقع پل ارتباطی میان خریدارهای سهام و فروشنده های آن ها، یعنی شرکت های ارائه دهنده سهام در بورس هستند. این کارگزاری ها به صورت کاملا رسمی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز یافته و تحت نظارت این سازمان، به فعالیت می پردازند.

 

2- احراز هویت بورس :

بعد از ثبت نام در بورس بصورت اینترنتی و غیر حضوری، باید برای احراز هویت به یکی از شعب کارگزاری آگاه و یا دفاتر پیشخوان در شهر خود مراجعه کنید. منظور از احراز هویت امضا کردن اسناد و فرم هایی است که کارگزاری یا پیشخوان دولت در اختیار شما قرار می دهد.

معمولا 24 ساعت بعد از احراز هویت کدبورسی و کد آنلاین (همان یوزر و پسورد) برای شما پیامک و ایمیل می شود. بدون انجام این مرحله نمی توانید در بورس خرید و فروش کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد احراز هویت بورس اینجا کلیک کنید.

 

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

3- ورود به سامانه معاملاتی :

بعد از دریافت نام کاربری و پسورد، وارد سامانه معاملاتی شود (اینجا کلیک کنید). در واقع سامانه معاملاتی سایتی است که می توانید در آن اقدام به خرید و فروش سهام نمایید. در این مرحله مبلغی را بصورت آنلاین به حساب کارگزاری واریز کرده و می توانید معاملات خود را آغاز کنید.

در این ویدئو می توایند بطور کامل این آموزش را مشاهده کنید :

 

 

4- خرید عرضه اولیه :

کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری در بورس عرضه اولیه است. عرضه اولیه یعنی شرکتی که قبلا در بورس نبوده و تازه سهام خود را در بورس عرضه می کند. عرضه اولیه ها معمولا سود خوبی نصیب شما می کنند. برای اطلاع بیشتر (اموزش ویدئویی) در مورد عرضه اولیه ها اینجا کلیک کنید.

 

ج) آشنایی با سرمایه گذاری در بورس

اگر تصمیم گرفته اید که در بازار خرید و فروش سهام، موفق ظاهر شده و به کسب درآمد واقعی بپردازید، لازم است که سواد بورسی پیدا کنید. شما باید قادر به تحلیل سهم ها بوده و شناخت کافی نسبت به انواع صنایع و شرکت های حاضر در بورس پیدا کنید.

آموزش بورس

به علاوه در صورتی که امکان آن برایتان وجود داشته باشد، می توانید با شرکت در کلاس های آموزش بورس، بارها سریع تر در این حوزه پیشرفت کرده و اطلاعات دقیق تری به دست بیاورید.

سرمایه گذاری در بورس مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای سرمایه گذاری در بورس می توان به حفظ ارزش پول اشاره کرد. همچنین با خرید عرضه اولیه می توایند سود بیشتری را به دست آورید.

 

د) چه چیزهایی برای شروع فعالیت در بورس باید بدانیم؟

در حالی که به آموزش بورس و یادگیری قوانین خرید و فروش مشغول هستید، احتمالا رفته رفته وسوسه شروع خرید و فروش در شما شکل گرفته و نخستین سهم های خود را خریداری خواهید کرد.

اما در این حین، به یک قانون هم توجه داشته باشید. شما باید پیوسته به حفظ سرمایه اولیه خود، پایبند باشید. معنای این چیست؟ به این معنا که با هر خرید و فروش، لازم است که برای خود حدودی در نظر بگیرید که دارایی شما در بازار سهام را از سرمایه اولیه وارد شده، در جهت منفی (یعنی زیان دهی)، دور نسازد. به واقع یک سهامدار حرفه ای باید به حفظ سرمایه خود وفادار بوده و پس از آن در مسیر کسب سود و ریسک برای زیان دهی، قدم بردارد.

 

 

باید توجه کرد که باید پول اضافی یا پولی که مدتی به آن نیازی ندارید را وارد بورس کنید. بعضی از افراد به اشتباه با پول وام، قرض و … وارد بورس می شوند که بشدت ریسک بالایی دارد. همچنین آموزش مفاهیم اولیه مثل حجم مبنا، دامنه نوسان، نماد بورسی و … توصیه می شود.

یکی دیگر از نکاتی که قصد داریم در آموزش عملی ورود به بورس به شما ارائه دهیم، آشنایی با سایت اصلی سازمان بورس است. در این سایت می توانید قیمت همه نمادهای حاضر در بورس را مشاهده کنید.

بر خلاف چیزی که برخی می گویند و به آن معتقد هستند، موفقیت در بازار بورس به شانس و اقبال متکی نیست. البته شاید شما به صورت شانسی سهمی خریداری کرده و فردای آن، با درصدی سود دهی روی آن سهم، روبرو شوید. (این را می توان به شکلی شانس و اقبال تعبیر کرد.) اما این ماجرا نمی تواند دوام داشته باشد به حتم خیلی زود با شانس معکوس خود در زیان دهی روبرو خواهید شد.

آموزش ورود عملی به بورس

 

برای موفقیت در بازار بورس و اوراق بهادار به دانش کافی در این حوزه نیاز دارید. شما باید فردی دقیق، صبور و دارای حس کنجکاوی نسبت به یادگیری و کشف ظرافت های موجود در این بازار باشید. نباید عجول باشید، برخلاف تصور ابتدایی تازه واردهای بورس، این یک بازار آن قدرها زودبازده نیست و برای برداشت قابل توجه از آن، باید سرمایه گذاری های بلندمدت تری داشته باشید. غالبا افراد با داشتن نگاه بلند مدت، در بازار بورس موفق تر هستند.
بنابراین پیش از ورود به این بازار سرمایه گذاری پویا و البته جذاب، خصوصیات فوق را در خود جستجو کرده و سپس گام های ابتدایی را بردارید.

 

 

ه) سوال و جواب در مورد بورس

 

چگونه شروع به سرمایه گذاری در بورس کنیم؟

در بخش ورود گام به گام به بورس بصورت کامل این مراحل توضیح داده شده است. اما اولین گام دریافت کد بورسی است که از این لینک می توانید اقدام کنید:

دریافت کد بورسی رایگان و سریع

 

سرمایه گذاری در بورس چقدر سود دارد ؟

باید توجه کرد که سود بانکی در حال حاضر بین 15 تا 20 درصد است. اما عرضه های اولیه سال 98 بطور میانگین 100 درصد بازدهی داشته است و در عین حال ریسک بسیار کمی را هم همراه دارد. طبق عکس زیر بازدهی بازار بورس در سال 97 و 98 را می توانید مشاهد  کنید. در عین حال سال 99 نیز سال بسیار خوبی برای فعالین بازار بورس خواهد بود.

آموزش عملی ورود به بورس

حداقل سرمایه گذاری در بورس چقدر است ؟

طبق قوانین جدید سال 99 کمترین میزان سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان است. البته این مبلغ برای عرضه اولیه ها استثنا است و شما در عرضه اولیه با مبالغ کمتر از این نیز می توانید بصورت عملی ورود به بورس را تجربه کنید.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

سرمایه گذاری در بورس خوب است؟

بطور کلی در سال های اخیر بازار بورس بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارها مثل بازار ارز، مسکن، خودرو و طلا داشته است. لذا با رعایت و یادگیری اصول سرمایه گذاری در بورس می توان گفت که سرمایه گذاری در بورس خوب است!

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.