مهم ترین سایت های بورسی | کدال و tsetmc (راهنمای کامل + فیلم)

سایت های بورسی

برای فعالیت مثبت و موفقیت آمیز در بازارهای بورس، باید شناخت درستی نسبت به ماهیت این بازارها پیدا کرده و ابزار معاملات صحیح را در اختیار داشته باشید. سایت های بورسی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار برای شناخت وضعیت نمادهای مختلف بورسی هستند و به کمک آن ها می توانید سهام های سودآور را شناسایی کرده و زمان درست خرید و فروش آن ها را دریابید.
مهم ترین سایت های بورسی را باید وب سایت سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران یا کدال به آدرس www.codal.ir و وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com بدانیم. هر یک از این وب سایت ها به نوعی پوشش دهی اطلاعاتی بازارهای بورس را در اختیار دارند و با رصد روزانه آن ها، می توان نسبت به بازارهای بورس اطلاعات دقیق، به روز و معتبر به دست آورد. به واقع اگر قرار است مرجعی برای تصمیم گیری خرید و فروش و آنالیز نمادهای مختلف بورسی را در اختیار داشته باشید، این مرجع یکی از وب سایت های کدال یا tsetmc خواهد بود.
از این جهت، در ادامه قصد داریم به بررسی هر یک از این دو پایگاه اینترنتی، بپردازیم و ویژگی های اطلاعاتی آن ها را دنبال کنیم.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

کدال، سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران

هر یک از شرکت های حاضر در بورس، باید اطلاعات و صورت های مالی خود را به صورت دوره ای در وب سایت سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران، منتشر سازد. این اطلاعات به صورت کاملا رایگان و بی واسطه در اختیار مردم عادی قرار می گیرد و شما به عنوان یکی از اعضای بازار سرمایه و یا حتی فردی که فاقد کد بورسی بوده و دخلی در این بازار ندارد، قادر به مشاهده این اطلاعات مالی خواهید بود.

سایت کدال

 

نوع اطلاعیه های منتشر شده در وب سایت کدال به شرح زیر است:
گزارشات مالی شرکت ها (شامل گزارشات میان دوره ای و پایان دوره ای)
تمامی شرکت های بورسی گزارشات مالی میان دوره ای و پایان دوره ای خود را در وب سایت کدال منتشر می سازند. به واقع آن ها موظف به انجام این کار هستند و باید این اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار دهند.

 

اطلاعیه های مربوط به مجامع عمومی

تمامی اطلاعات مربوط به برگزاری مجامع عمومی شرکت های بورسی در وب سایت کدال و در بین اطلاعیه ها، منتشر خواهد شد. به این صورت شما می توانید از زمان برگزاری مجمع و تصمیمات آن مبنی بر تقسیم سود و غیره مطلع شوید.

 

 

ویدیو مهم ترین سایت های بورسی

 

 

 

گزارش های مربوط به پیش بینی EPS

پیش بینی EPS را باید همان برآورد درآمد هر سهم بدانیم. هر یک از شرکت های بورسی باید یک پیش بینی نسبت به درآمد بر هر سهم خود داشته باشد که می تواند عددی کاملا واقعی و دقیق بوده و یا بر حسب عوامل خاصی در زمان تغییر کند. در صورتی که این برآورد تغییر پیدا کند، طی یک تعدیل اعلام شده و عدد جدیدی برای آن تعیین خواهد شد. این تعدیل می تواند به افزایش EPS یا کاهش آن مربوط باشد.

غالبا شرکت های معتبر و بزرگ، کمتر در بازه های سه ماهه، تعدیل EPS دارند و تخمین آن ها از نرخ سودآوری هر سهم، بسیار به عدد واقعی نزدیک است.

 

وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران tsetmc

در این وب سایت قادر به مشاهده لحظه ای تمامی اطلاعات بازارهای مختلف بورس از جمله بازار بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی ایران، بورس کالا و غیره خواهید بود. شا می توانید شاخص های بورسی، نرخ نمادها، نوسانات، قیمت های پایانی، نمادهای پربیننده، ارزش معاملات، حجم معاملات و غیره را در این وب سایت رصد کنید.

ورود به سایت

 

بورس اوراق بهادار تهران

در بخش بورس اوراق بهادار تهران می توانید به کلیه اطلاعات مربوط به این بازار بورس، دسترسی داشته باشید. به طور مثال وضعیت شاخص ها را دنبال کرده و یا در بخش قیمت ها، بیشترین افزایش و بیشترین کاهش قیمتی را بررسی نمایید. همین طور میزان عرضه و تقاضا در رده بندی برترین ها، به نمایش درآورده شده است. شما می توانید تعدیل قیمتی، افزایش سرمایه نمادهای بورسی و … را در این بخش مطالعه نمایید.
به علاوه در صورتی که نمادی از نمادهای بازار بورس اوراق بهادار تهران، در فرآیند تعلیق قرار گرفته باشد یا معامله آن تحت احتیاط باشد، نام آن در فهرست مربوطه دیده خواهد شد.

 

فرابورس ایران

در مورد بازار فرابورس ایران نیز اوضاع به همین منوال است. شما قادر به مشاهده کلیه تغییرات در قیمت ها، سرمایه، ارزش بازار، ارزش معامله حجم معامله و … هستید. اطلاعات بازار زرد، بازار نارنجی و بازار قرمز با نمادهای آن ها، به صورت مجزا ارائه شده است.
به طور کلی در بخش فرابورس می توانید کلیه اطلاعات لحظه ای در خصوص شاخص ها، قیمت ها، عرضه و تقاضا، تعدیل ها، مشتقه و … را مشاهده کنید. این به شما قدرت آن را می دهد که تصمیم گیری سنجیده ای در این بازار داشته و با توجه به نرخ نوسانات، نسبت به خرید یا فروش سهم های مختلف، اقدام کنید.

 

بورس انرژی ایران

بورس انرژی ایران، نوپاترین بازار بورس در کشور است که در وب سایت فناوری بورس تهران، قادر به دنبال کردن ارزش های معاملاتی آن هستیم. در اینجا می توانید به سلف استاندارد قراردادهای فعال وارد شده و قیمت دیروز، قیمت پایانی، کمترین و بیشترین قیمت، تعداد، حجم، ارزش و آخرین معامله را مشاهده کنید.

 

صندوق های سرمایه گذاری

در تب صندوق های سرمایه گذاری، کافی است که برای مشاهده اطلاعات کامل و مطابق ریز جزئیات هر صندوق سرمایه گذاری به ردیف مقابل آن توجه کنید. در این ردیف، عمر صندوق، به اضافه ارزش خالص هر واحد، خالص ارزش دارایی ها و درصد دارایی های نقدی، به نمایش درآمده است. بدیهی است که این اطلاعات به روز رسانی شده و قابل اعتماد و اتکا هستند.

 

صندوق های سرمایه گذاری

 

بورس کالا

اما اگر مایل به دریافت اطلاعات مربوط به بورس کالا باشید، این اطلاعات را در بخش بورس کالا که در منوی سطری وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، آخرین گزینه را به خود اختصاص داده است، خواهید یافت. در اینجا می توانید صندوق های کالایی را مشاهده کرده و اطلاعیه های مربوط به عرضه بازار فیزیکی را دنبال کنید. همین طور قیمت نمادهای فیزیکی و آمار معاملات بازار فیزیکی با به روز رسانی پیوسته، در این بخش نشان داده می شوند. به اضافه شما می توانید اعلانات و اطلاعیه ها را در اینجا مشاهده کرده و در صورت ثبت پیام ناظر، بلافاصله آن را در وب سایت tsetmc دریافت کنید.

 

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

 

جستجوی نماد در وب سایت tsetmc

در صورتی که نماد بورسی خاصی مد نظرتان است و می خواهید اطلاعات مربوط به آن را به صورت مستقیم و بدون اتلاف وقت، مشاهده نمایید، باید به بخش جستجوی نماد در منوی بالای صفحه رفته و روی علامت ذره بین کلیک کنید. پس از آن صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید نام نماد مورد نظر خود را در آن تایپ کرده و به جستجوی اطلاعات کامل درباره آن بپردازید.

بورس اوراق بهادار تهران

 

 

دیده بان بازار در فناوری بورس تهران

اما از مهم ترین بخش ها در این وب سایت بورسی، دیده بان بازار است. این دیده بان تمامی نمادهای بورسی را با امکان به روز رسانی لحظه ای، به همراه اطلاعات کامل معاملاتی و قیمتی نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از فیلترهای بخش تنظیمات، هر گونه تنظیمی که می خواهید روی این فهرست آماری اعمال کره و آن را به شکل بهینه تر و خلاصه شده تری مطابق با نیازهای خود، مشاهده کنید.

به طور مثال اگر مایل به رویت نمادهای بازار بورس اوراق بهادار تهران باشید، امکان اعمال این فیلتر وجود خواهد داشت. از آن گذشته می توانید نوع اوراق را نیز فیلتر کرده و به این شکل، اطلاعات مرتب تری در اختیار داشته باشید.

 

دیدبان بازار سرمایه

 

همان طور که مشاهده کردید وب سایت های بورسی کدال و فناوری بورس، می توانند بهترین راهنما و همراه فعالیت سنجیده و مبتنی بر محاسبات در بازارهای بورسی باشند. بنابراین توصیه می کنیم که حتما پیش از هر خرید و فروش در بازارهای بورس، مطالعه کافی روی این وب سایت ها داشته باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.