احراز هویت بورس چیست و چگونه انجام دهیم؟ (توضیحات کامل)

احراز هویت بورس

در مطالب قبلی به این مورد اشاره کردیم که هر فردی که قصد ورود به بورس را دارد ابتدا باید کد بورسی دریافت کند. دریافت کد بورسی دارای دو مرحله است که اولی ثبت نام در سایت کارگزاری (اینجا کلیک کنید) و بخش بعدی احراز هویت است. در این مطلب قصد داریم در مورد فرآیند احراز در بورس صحبت کنیم.

این مطلب شامل بخش های زیر است:

الف) احراز هویت بورس چیست ؟
ب) نحوه احراز هویت در بورس

ج) مدارک مورد نیاز برای احراز هویت در بورس
د) سوال و جواب 

 

هر فردی برای دریافت کد بورسی باید دوبار احراز شود. یکبار برای کارگزاری و یکبار برای سامانه سجام. دقت نمایید که هر دو بار با یک مراجعه قابل انجام است. یعنی شما با یکبار مراجعه به شعب کارگزاری آگاه و یا دفاتر پیشخوان قادر خواهید بود هم برای کارگزاری و هم برای سجام احراز هویت شوید.

 

الف) احراز هویت بورس چیست ؟

این فرآیند به این معنا است که کارگزاری مطمئن شود که واقعا خود فرد اقدام به دریافت کد بورسی کرده است. در طی این فرآیند مدارک شناسایی شما (کارت ملی و شناسنامه) چک می شود و در فرم های ثبت نام از شما امضا گرفته خواهد شد.

 

ب) نحوه احراز هویت در بورس

برای تکمیل فرآیند 3 روش محتلف وجود دارد:

1- درخواست از کارگزاری برای ارسال پیک به محل شما (در موقع ثبت نام ارسال پیک را انتخاب نمایید). این روش فقط در تهران اجرا می شود.

2- مراجعه به شعب کارگزاری آگاه در سراسر کشور (مشاهده لیست شعب)

3- مراجعه به دفاتر پیشخوان ( مشاهده لیست دفاتر پیشخوان به تفکیک استان)

 

 

ثبت نام برای دریافت کد بورسی (رایگان و سریع)

 

ج) مدارک مورد نیاز برای احراز هویت کد بورسی

برای احراز نیاز به اصل کارت ملی و اصل شناسنامه است که این دو را باید به همراه خود داشته باشید. همچنین باید فرم هایی که کارگزاری در اختیار شما قرار می دهد را نیز امضا کنید. اگر به پیشخوان مراجعه می کنید فرم ها را پیشخوان دولت در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

 

د) سوال و جواب

 

چند روز بعد از احراز هویت کد بورسی میاد ؟

معمولا 24 تا 48 ساعت بعد از تکمیل این مرجله، کد بورسی و کد آنلاین شما صادر می شود و بعد از آن با مراجعه به سامانه معاملاتی می تواند معاملات خود را شروع کنید.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

 

آیا برای احراز هویت حتما خود فرد باید اقدام نماید ؟

بله، حتما خود فرد با دارا بودن مدارک شناسایی باید اقدام کند و شخصا فرم هایی که کارگزاری یا پیشخوان در اختیار وی قرار می دهد را امضا نماید.

 

احراز در شهرستان ها

بسیاری این سوال را می پرسند که در شهرهایی مثل اصفهان، کرج، قم، شیراز، مشهد، تبریز، رشت، یزد و … چگونه باید احراز شویم. همچنان که در بالا توضیح داده شده است با در دست داشتن اصل شناسنامه و اصل کارت ملی و با مراجعه به شعب کارگزاری آگاه یا دفاتر پیشخوان می توان در شهرستان ها احراز شد.

 

دفاتر پیشخوان احراز هویت بورس

با توجه به گستردگی دفاتر پیشخوان در سراسر کشور، می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان برای بورس احراز شوید. فقط کافیست قبل از آن توسط این لینک ثبت نام انجام دهید و سپس به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید.

 

 

احراز هویت غیر حضوری بورس

اگر ساکن تهران هستید، می توانید از خدمات احراز غیر حضوری بورس استفاده کنید. برای این منظور کافی است روی این لینک کلیک کنید و در بخش احراز ، گزینه ارسال پیک را انتخاب نمایید. دقت نمایید که این نوع احراز فقط در تهران قابل انجام است.

 

هزینه احراز هویت بورس چقدر است ؟

اگر به شعب کارگزاری آگاه مراجعه کنید، هزینه رایگان است. اما اگر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید هزینه ای در حدود 16 هزار تومان از شما دریافت خواهد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.