ثبت نام سهام عدالت بازنشستگان تأمین اجتماعی

سهام عدالت بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیر عامل تأمین اجتماعی تهران از تمدید مهلت ثبت نام سهام عدالت مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تا پایان آبان ماه جاری خبر داد.

ثبت نام سهام عدالت بازنشستگان تأمین اجتماعی تا پایان آبان ماه:

ثبت نام از مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران برای دریافت سهام عدالت آغاز شده است. بنا بر گفته ی مدیر کل تأمین اجتماعی شهرستان های استان تهران در نشست خبری توزیع سهام عدالت سازمان تأمین اجتماعی گفت: اين مجموعه نيز همگام با سياست‌های عدالت محور دولت نهم از طرح «واگذاری سهام عدالت» به مستمری بگيران استقبال می‌كند و در تحقق اجرای اين طرح و توزيع عادلانه ثروت از هيچ كوششی فروگذار نيست.

مدیر کل تأمین اجتماعی تهران بزرگ گفت:

بیمه‌ شدگان تحت پوشش و دارای شرایط دریافت این سهام در استان تهران، باید همه روزه در ساعات اداری به این اداره کل مراجعه کنند.با توجه به اینکه قبل از واگذاری، باید شناسایی مشمولان و احراز هویت آن‌ها مورد توجه قرار گیرد، بدین منظور فرم‌هایی تحت عنوان فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات بازنشستگان و مستمری‌بگیران طراحی شده که با حضور کانون‌های بازنشستگان و مستمری بگیران در شعب این اداره کل تکمیل می‌شود.

تاکنون حدود 45 درصد از مستمری بگیران برای ثبت نام سهام عدالت فرم لازم را دریافت کرده و ثبت نام کرده اند، این موضوع قابل توجه است که تعیین میزان سهام عدالت جزو مسئولیت سازمان تأمین اجتماعی نمی باشد.
با توجه به حجم گسترده متقاضیان در سطح شعب تهران بزرگ که شامل 264 هزار نفر بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده می شود اما مستمری بگیران تهران عجله ای برای ثبت نام نداشته باشند.
مشمولان سهام عدالت در هنگام مراجعه به شعب استان تهران باید اصل شناسنامه، اصل دفترچه درمانی و اصل کارت ملی، یا ابلاغ شماره ملی خود و اعضای خانواده را به همراه داشته باشند.

قابل توجه است که مستمری بگیران باید فرم اصلی خانوار (فرم سبز) برای خانوار های بیش از 5 نفر و فرم نفرات اضافی (فرم قهوه ای) را هم پر کرده و تحویل شعب مربوطه بدهند.

سود سهام عدالت

پرداخت سود سهام عدالت به بازنشستگان و مستمری بگیران کشور از آبان ماه سال جاری انجام شده این در حالی است که بیشتر از 100 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هنوز در سامانه سهام عدالت ثبت نام نکرده اند.
خیلی از افرادی که هنوز در سامانه ثبت نام نکرده اند به علت ضعف اطلاع رسانی در مدت زمان مشخص شده یا بیماری نتوانستند فرم های ثبت نام سهام عدالت را پر کنند و از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند. به گفته مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در صورتی که مسئولین سازمان خصوصی سازی شرایط یا فرصتی را برای بازنشستگان ثبت نام نشده فراهم کنند، سازمان تأمین اجتماعی کارهای مربوط به ثبت نام این افراد به سرعت انجام می دهد تا این افراد هم بتوانند سود خود را به مبلغ 80 هزار تومان برای هر نفر دریافت کنند.

در حال حاضر در استان تهران تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول دریافت سهام عدالت بیشتر از 350 هزار نفر می باشد، طبق گفته سازمان خصوصی سازی مبلغ یک میلیون تومان به هر یک از متقاضیان سهان عدالت تعلق می گیرد که سود آن به میزان 80 هزار تومان تعیین شده است. مثلا به یک خانواده 4 نفره میزان 320 هزار تومان سود سهام عدالت تعلق می گیرد.

آیا آنهایی که سهام عدالت ندارند می توانند ثبت نام کنند؟

 سوالی که ممکن است در اذهان بسیاری از مردم  در شرایط کنونی وجود داشته باشد اینکه ثبت نام سهام عدالت 99 صحت دارد؟ خیر در حال حاضر امکان ثبت نام برای سهام عدالت وجود ندارد و ثبت نام نیاز به مصوبه شورای عالی اصل 44 دارد و این موضوع در حیطه اختیارات سازمان خصوصی سازی نیست.
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر هیچ مصوبه ای برای ثبت نام سهام عدالت وجود ندارد، اما با وجود اینکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متوفیان سهام عدالت هستند که کمتر از پنج درصد از وراث آنها به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردند احتمال دارد به جای این افراد ثبت نام جدید صورت بگیرد ولی در حال حاضر هیچ جوابی به صورت قطعی و روشن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

سهام عدالت افراد فوت شده

اعلام زمان و میزان مجاز فروش سهام عدالت

سهام عدالت مستقیم خوبه یا غیر مستقیم

شرایط واگذاری سهام عدالت به مردم چیست؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.