سهام عدالت مستقیم خوبه یا غیر مستقیم؟

سهام عدالت مستقیم خوب است یا غیر مستقیم

بعد از گذشت چند روز از اعلام آزاد سازی سهام عدالت سوالات زیادی در رابطه با سهام عدالت و روش مدیریت این سهام وجود دارد و افراد می خواهند بدانند که اداره سهام عدالت به روش مستقیم خوبه یا غیر مستقیم؟ در این مقاله سعی داریم که به این سوال پاسخ دهیم.

آزاد سازی سهام عدالت یعنی چه؟

آزاد سازی سهام عدالت به این صورت است که افراد خود مالکیت سهام خود را به عهده بگیرد. در گذشته مسئولیت سهام عدالت به عهده سازمان خصوصی سازی بوده و سازمان خود سود سهامداران را به حساب شخصی شان واریز میکرد. با آزادسازی سهام عدالت که در ابلاغیه ۹ اردیبهشت امسال آغاز شد، دارندگان سهام عدالت مجازند در یک دوره زمانی مشخص، مالکیت مستقیم شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب کنند. به طور کلی مدیریت سهام عدالت به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است:

روش مستقیم سهامداری سهام عدالت:

در این روش مسئولیت حفظ و نگهداری و مدیریت سهام به عهده ی خود سهامدار بوده و از این پس قابلیت انتقال سهام به فرد دیگر و فروش آن طبق چارچوب تعیین شده بر اساس محدودیت زمانی و مقدار مشخص توسط شورای عالی بورس امکان پذیر است.
کسانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند از این به بعد سهامدار به حساب آمده و از مزایای آن سهام مثل سود و افزایش ارزش سهام در طول دوره برخوردار خواهند شد.

روش غیر مستقیم سهامداری سهام عدالت:

روش غیر مستقیم در اداره سهام عدالت به این گونه است که مدیریت و مالکیت سهام عدالت از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی انجام خواهد شد و فرد صاحب سهام حق فروش سهام به دیگری و دخل و تصرف در آن را ندارد.

نحوه آزاد سازی سهام عدالت توسط شخص:

آزاد سازی سهام عدالت

برای آزاد سازی سهام عدالت شما باید به سایت سهام عدالت مراجعه کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود یک گزینه به نام آزاد سازی سهام عدالت وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. بعد از آن دو روش مدیریت سهام وجود دارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم. اگر شما روش مستقیم را انتخاب کردید بعد از دریافت کد پیگیری باید به سامانه سجام مراجعه و در آنجا هم ثبت نام کنید. سپس برای احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه می کنید تا کد بورسی را برای مدیریت سهام دریافت کنید.

سهام عدالت به روش مستقیم خوبه یا غیر مستقیم:

یکی از سوالاتی که در شرایط کنونی مردم خیلی میپرسند این است که روش مستقیم برای مدیریت سهام بهتر است یا روش غیر مستقیم: اینکه کدام روش را انتخاب کنید تا حدی به شناخت شما از بازار بورس برمی‌گردد کارشناسان بورس معتقدند اگر افراد اطلاعات کافی و سررشته در بورس دارند بهتر است که سهام عدالتشان را خود به طور مستقیم به عهده بگیرند چون در این حالت امکان سود کردن بیشتر می شود و هم اینکه امکان خرید و فروش و نقد کردن سرمایه بیشتر است، در غیر اینصورت بهتر است که با انتخاب روش آزاد سازی غیر مستقیم مدیریت سهام را به عهده ی شرکت های سرمایه گذاری استانی قرار دهید تا با انجام معاملات سود آن را به حساب شما واریز کنند.

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

ارزش سهام عدالت که مبلغ یک میلیون تومانی داشت بعد از گذشت ۱۴ سال در حال حاضر ده تا پانزده میلیون می ارزد،  اما با توجه به اینکه اکثریت مردم سهام پانصد هزار تومانی و یا حتی کمتر دارند، احتمالا ارزش سهامشان نیز نصف یا کمتر از مبلغ اعلام شده دولت است.

به توصیه کارشناسان بهتر است که سهام عدالت خود را پس انداز کنید حال که ارزش سهام حداقل 10 تا 11 برابر شده است اگر به پول این سهام احتیاج ندارید و مصارف فوری ندارید این سهام را به عنوان سرمایه خود پس انداز کنید. سهام عدالت با ارزش است و در هر ۲ روش مستقیم یا غیر مستقیم به مردم توصیه می شود که آن را نگه دارند اما اگر کسی روش غیر مستقیم را انتخاب کند، سود بیشتری می‌برد. چون هر شرکتی که عرضه اولیه می‌شود، بعد از مدتی حداقل ۵۰ درصد قیمت سهام آن اضافه می‌شود.

مطالعه بیشتر :

بعد از دریافت کد بورسی چه کنیم؟

ثبت نام سهام عدالت 99 قابل انجام است؟

چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت هستند؟

اگر حجم مبنا پر نشود چه می شود؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.