سایت آموزش بورس

سایت آموزش بورس

کسب درآمد با بورس:

با توجه به اینکه در این مدت بازار بورس بازدهی خوبی نسبت به بقیه بازارها داشته، افراد زیادی تمایل پیدا کرده‌اند در این بازار حضور یابند و در بورس سرمایه‌گذاری کنند. در این مقاله سعی داریم تا به روشی ساده به آموزش بورس بپردازیم.

سرمایه‌گذاری در بورس برای همه ی افراد از نظر اقتصادی مناسب است و مزایای زیادی به همراه دارد، سود آوری در این بازار نیاز به آموزش بورس و تخصص و آگاهی فرد برای استفاده از ظرفیت های بورس برای کسب درآمد و سود بیشتر بستگی دارد، در آموزش بورس فرد با ساختار بورس و سرمایه در ایران آشنا شده و بهتر میداند که از کجا شروع کند و در مسیر پیشرفت به چه چیزهایی نیاز دارد. بورس این قابلیت را دارد که سودهای بسیار خوبی را نصیب سرمایه گذار کند، اما این موضوع نمی تواند همیشگی باشد.

اهمیت آموزش بورس:

هر سرمایه گذاری در ابتدا برای اینکه بتواند ثروت خود را در زمینه ی بورس افزایش دهد باید قبل از هر چیزی تخصص لازم را در این زمینه کسب کند. یک طرف بورس سود و یک طرف آن زیان است، اگر در این زمینه تخصص کافی را نداشته باشید و اگر پیش از سرمایه گذاری در بورس، روی آموزش خود سرمایه گذاری نکنید، سرمایه‌تان را به خطر انداخته‌اید.، پس با آموزش و تخصص در بورس میتوانید ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش دهید، ما در سایت آموزش بورس اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار داده، و شما را با گام های اصلی ورود به بورس آشنا خواهیم کرد.

سایت آموزش بورس

 

بورس چیست؟

بورس بازاری است که معامله گران در آن میتوانند دارایی های مختلف را خرید و فروش کنند.

شاخص بورس:

بازگو کننده ی وضعیت کلی بورس است و عدد شاخص بورس روند رشد و یا افت این بازار را نشان می دهد.

چرا در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟

مزایای سرمایه گذاری در بورس:

1.کسب سود: سهامداران از دو راه دریافت سود سهام و افزایش قیمت سهام، سود کسب می کنند، در واقع هرگاه سهمی با افزایش قیمت همراه شود، سرمایه گذاران از تفاوت قیمت خرید و قیمت جدید سهام، سود کسب می‌کنند. راه دیگر کسب سود افزایش قیمت سهام میباشد که در صورت نگهداری سهم تا برگزاری مجمع سالانه نصیب سهامداران میشود.

2. حفاظت در مقابل تورم: با سرمایه گذاری مناسب و آگاهانه، ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ میشود، حال با سرمایه گذاری در بازار بورس میتوان به این هدف رسید زیرا که فرد به نسبت سهمی که دارد در دارایی های آن شرکت سهیم است و با افزایش دارایی های آن شرکت ارزش سهام فرد نیز افزایش پیدا میکند.

3. امکان سرمایه گذاری با هر مبلغی و عدم وجود محدودیت: برای ورود به بازار سهام محدودیت ریالی وجود ندارد و افراد با هر مبلغی، می توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند و لازم به سرمایه ی بالایی نمیباشد، این در حالیست که برای وارد شدن به بازار های دیگر باید مبالغ بالاتری را در نظر گرفت.

4. قابلیت نقد شوندگی: یکی از مهم‌ترین مزایای بورس نسبت به بازارهای های دیگر سهولت نقد شوندگی است و سرمایه ی افراد به راحتی قابل نقد شدن است و سرمایه‌گذاران هر زمان که بخواهند می توانند سهام خود را فروخته و درمدت کوتاه پول خود را به حسابشان برگردانند.

5. مشارکت در اداره شرکت: سهامداران به نسبت سهامی که خریداری کرده اند مالک شرکت محسوب می‌شوند، و می‌توانند به همان اندازه، در تصمیم‌گیری شرکت مانند انتخاب مدیران، تنظیمات قوانین در اداره شرکت و … مشارکت نمایند.

6. معافیت مالیاتی: سود حاصل در بورس معاف از مالیات است. بدین معنی که تمام سود دریافتی از معاملات بعد از در نظر گرفتن درصدی کارمزد به سهامدار تعلق می گیرد.

در مورد تفاوت سرمایه گذاری در بورس و بانک بخوانیم

اقدام به سرمایه گذاری:

حداقل سرمایه گذاری در بازار بورس چقدر است؟ افراد با کمترین سرمایه می توانند سهام دار شرکت های بزرگ پتروشیمی، فولادی و … شوند، حداقل سرمایه در خریدهای حضوری 50 هزار تومان و در خریدهای آنلاین 100 هزار تومان است.

قدم اول: دریافت کدمعاملاتی (کدبورسی): افراد برای ورود به بازار بورس و خرید و فروش در این بازار نیاز به یک کارگزاری و کد معاملاتی دارند. در واقع شرکت‌های کارگزاری یک واسطه بین شما و بازار بورس هستند. کد بورسی برای هر سهامدار منحصر به فرد بوده و برای دریافت آن با همراه داشتن مدرک شناسایی باید به یکی از شعبات کارگزاری‌ مراجعه کرد، همچنین برخی کارگزاری‌ها امکان صدور کد بورسی بدون مراجعه حضوری را فراهم کرده‌اند، پس از دریافت کد بورسی، به همراه یک نام کاربری و رمز عبور امکان استفاده از سایت معاملاتی آن کارگزاری فراهم می‌گردد.

اما اینکه هر فرد بخواهد در بازار بورس به خرید و فروش بپردازد تنها داشتن کد بورسی کافی نیست و باید در سامانه سجام بورس ثبت نام کنند.

سجام چیست؟ سجام مخفف سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است، این سامانه زیر نظر سازمان بورس ایجاد شده و هدف اصلی ارائه خدمات بهتر و سریع تر به سرمایه گذاران است، در واقع هر فرد برای ورود به بازار سهام قبل از گرفتن کد بورسی باید مشخصات خود را در این سامانه ثبت کند و بعد از گرفتن کد رهگیری و احراز هویت به کارگزاری مراجعه کند.

مزایای سجام: صرفه جوی در وقت، دریافت راحت تر سود مراجع، ثبت آسان در کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گذاری، دسترسی به تمام قسمت های بازار سرمایه، امکان ویرایش اطلاعات خود

قدم دوم: یاد گیری مفاهیم بورسی و قوانین مرتبط با آن: هر فعالیتی نیاز به مهارت خاص خودش است بنابراین سرمایه‌گذاری در بازار سهام هم نیاز به یادگیری بعضی مفاهیم، قوانین، اصطلاحات دارد.

قدم سوم: یادگیری انجام معاملات و تحلیل : آشنایی با مفاهیم اولیه بورسی به ما کمک میکند که درک بهتر، درست تر و راحت تری از بورس داشته باشیم، بعد از اینکه مفاهیم اولیه بورس را فرا گرفتیم باید بدانیم که کدام سهام را در چه زمانی بخریم و یا در زمان مناسب خود که بیشترین سود دهی را هم به دنبال دارد بفروشیم، اینکار از طریق یادگیری روش معاملات بورس و تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال میسر می شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.