تفاوت سرمایه گذاری در بورس و بانک

اولین گام برای شروع بورس را در حالی برمی دارید که باید نسبت به این شکل از سرمایه گذاری اطمینان داشته باشید. به حتم نیت شما از هر شکلی از سرمایه گذاری، رسیدن به سود در کوتاه مدت و دراز مدت است؛ در این مطلب تفاوت سرمایه گذاری در بورس و بانک بررسی خواهد شد.

باید دید که آیا فرمول سوددهی بازار بورس برایتان کفایت می کند و رضایت بخش است یا خیر؟ از خود می پرسید که آیا سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا بانک؟ باید دید که شما چه انتظاری از سوددهی سرمایه خود دارید؟

سرمایه گذاری در بورس

آیا به سود قطعی و ماهیانه نیازمند هستید یا به دنبال شکار شاه ماهی های بزرگتری بوده و قادر به صبر کردن در مدت زمان طولانی تری خواهید بود؟ این ها در نخستین گام ورود به بورس، خودنمایی کرده و پیش نیاز قدم های بعدی خواهند بود.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

تفاوت های سرمایه گذاری در بورس و بانک

سپرده گذاری بانکی ماهانه درآمد و سود مشخصی را بدون اینکه ریسکی را متحمل شوید به شما پرداخت میکند. در حال حاضر سود سالانه بانک بین 15 تا 20 درصد است.

اما در بورس شما با توجه به میزان مهارت خود می توانید به هر میزان سود کسب کنید. بطور میانگین در سال های اخیر سود بورس به مراتب بیشتر از سپرده های بانکی بوده است اما سرمایه گذاری در بورس ریسک های خاص خود را نیز دارا می باشد.

سرمایه گذاری در بورس

 

با توجه به نمودار بالا بسیار مشخص است که سرمایه گذاری در بورس سود بسیار بیشتری نسبت به سپرده های بانکی نصیب شما خواهد کرد.

 

کدام سرمایه گذاری در بورس کمترین ریسک را دارد ؟

بطور کلی سرمایه گذاری در بورس به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود. در روش مستقیم خود فرد اقدام به خرید و فروش سهام می کند. اما در روش غیر مستقیم با استفاده از صندوق های سرمایه گذاری اقدام می نماید.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

اما یکی از بهترین روش ها برای کسب سود در بورس خرید عرضه اولیه ها است. ده هزار شرکت در کشورمان فعال هستند که فقط درصد بسیار کمی از آنها در بورس حضور دارند. وقتی شرکتی تصمیم میگیرید بخشی از سهام خود را در بورس به مردم بفروشد به این فرآیند عرضه اولیه گفته می شود. سود عرضه اولیه های در سال 98 در شکل زیر نشان داده شده است.

سرمایه گذاری در بورس و بانک

همانطوری که میبینید با 7 میلیون تومان خرید عرضه اولیه در سال 98 می توانستید با کسب سود 8 میلیون دارای 15 میلیون در پایان سال باشید.

در این مطلب بطور کامل در مورد فرق بین سرمایه گذاری در بورس و بانک توضیح داده شده است.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.