جامع ترین و کامل ترین آموزش ورود به بورس به همراه ویدئو

ورود به بورس

راهنمای دریافت کد بورسی pdfاولین گام برای ورود به بورس را مطالعه و بررسی کافی در این حوزه بدانیم. پیش از مطالعه و شناخت دنیای بورس و سهام، نباید خود را مجاز به برداشتن گام های دیگر بدانید. شما باید به عنوان شخصی که قصد ورود به یک بازار سرمایه گذاری مطمئن و پرسود را دارد، ابتدا از راهنمایی های مشاوران بورس و اوراق بهادار، برخوردار شده و زوایای این شکل از سرمایه گذاری را درک کنید. در این مطلب با آموزش ورود به بورس در خدمت شما خوایم بود.

ورود به بورس

 

در این مطلب می خوانیم :

الف) اولین گام برای شروع بورس
ب) سوالاتی که قبل از ورود به بورس باید از خودتان بپرسید؟

ج) چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم که ضرر نکنیم ؟
د) سوال و جواب در مورد بورس

 

 

الف) اولین گام برای شروع بورس

ورود به بورس و فعالیت در آن بسیار آسان است. در زیر 4 مرحله اصلی ورود به بورس را با هم مرور خواهیم کرد :
1) دریافت کد بورسی رایگان و سریع
2) احراز هویت
3) ورود به سامانه معاملاتی
4) خرید عرضه اولیه

 

1- دریافت کد بورسی رایگان:

برای دریافت کد بورسی رایگان ابتدا نیاز است بصورت غیر حضوری و اینترنتی و از طریق لینک زیر ثبت نام نمایید. دقت فرمایید که مراحل را تا انتها طی کنید. همچنین با این فرایند بصورت رایگان و اتوماتیک در سجام نیز ثبت نام خواهید شد.

دریافت کد بورسی بصورت رایگان و سریع

 

گرفتن کد بورسی

در مطلب کد بورسی چیست؟ بصورت کامل و جامع در مورد کد بورسی و نحوه دریافت آن صحبت شده است.

دانلود رایگان pdf دریافت کد بورسی همراه با عکس و توضیحات : دانلود 

 

 

2) احراز هویت

منظور از احراز هویت این است که شما باید با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب کارگزاری آگاه و یا دفاتر پیشخوان مراجعه و فرمهایی که بصورت اینترنتی که در مرحله اول تکمیل کرده اید را امضا نمایید. در پایان مرحله اول آدرس شعب کارگزاری و دفاتر پیشخوان را بر اساس شهر و محل زندگی خود می توانید مشاهده کنید. 24 ساعت بعد از احراز هویت نام کاربری و پسورد بصورت پیامک و ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

 

3- ورود به سامانه معاملاتی :

بعد از انجام مرحله یک و دو اکنون شما دارای کد بورسی و کد آنلاین هستید و می توانید با ورود به سامانه معاملاتی معاملات خود را آغاز کنید.

ورود به سامانه معاملاتی

برای آشنایی بیشتر ویدئویی در مورد نحوه ورود به سامانه معاملاتی را می توانید مشاهده کنید.

 

 

4) خرید عرضه اولیه

کم ریسک ترین و در عین حال یکی از پر سود ترین سهام در بورس عرضه اولیه هستند. ما در ایران هزاران شرکت داریم که فقط نزدیک به 1000 شرکت در بورس فعالیت می کنند. شرکت ها با رعایت بعضی قوانین می توانند سهام خود را در بورس عرضه کنند. به فرآیندی که شرکتی برای اولین بار سهم خود را در بورس عرضه می کند عرضه اولیه می گویند.

اگر تازه وارد هستید، توصیه می شود در روزهای اول حتما از طریق عرضه اولیه کسب سود کنید. در مطلب عرضه اولیه سهام چیست؟ (ویدئو + آموزش کامل) علاوه بر توضیح کامل در مورد آن، از نحوه مطلع شدن از زمان عرضه های اولیه و روش خرید آن توضیح داده شده است.

 

ب) سوالاتی که قبل از ورود به بورس باید از خودتان بپرسید !

پیش از هر چیز باید شکل و ماهیت انواع سهم ها در بازار بورس را بشناسید. شما باید شناخت مناسبی از انواع صنایع حاضر در بازار بورس تهران، پیدا کرده و نوع ارائه سهم ها و مفاهیمی چون تکنیکال، صف خرید، صف فروش و اثرگذاری آن ها در نرخ سهم را درک کنید. احتمالا به محض ورود به بازار بورس و شروع خرید و فروش، سوالاتی برایتان پیش می آید که لازم است پیشتر پاسخ آن ها را جستجو کرده باشید:

• چه زمانی باید برای خرید یک سهم اقدام کنم؟
• قیمت پیشنهادی من برای خرید یک سهم، باید چه مقداری با توجه به بازه نرخ روز آن باشد؟
• چه تعدادی از یک سهم خریداری کنم؟
• چه زمانی سهم خود را به فروش برسانم؟
• میزان سودآوری هر سهم تا چه اندازه خواهد بود؟
• حد سود و حد ضرر در هر سهم چیست؟
• چه میزان سرمایه وارد بازار بورس کنم؟
• بهترین زمان خرید چه وقت است؟
• بهترین زمان فروش چه وقت است؟
• آیا ممکن است قادر به فروش سهامی نباشم؟
• و …

پاسخ به هر یک از سوالات فوق و سایر مواردی که به نوعی با خرید و فروش سهام در بازار بورس، در ارتباط هستند؛ به عنوان ابتدایی ترین گام ورود به بورس شناخته می شوند. به واقع بدون دانستن پاسخ این سوالات، نمی توان تصمیم گیری درستی برای ورود یا عدم ورود به بازار خرید و فروش سهام گرفته و عملکرد مناسبی در این حوزه از خود نشان داد.
البته این ها شناخت ها و دانش اولیه نسبت به بازار بورس و اوراق بهادار هستند و برای موفقیت در این بازار، لازم است که مطالعات تکمیلی در این حوزه داشته باشید. شما باید به صورت مستمر به رصد وضعیت شرکت های مادر بزرگ ارائه دهنده سهام در بازار بورس باشید و شرکت هایی که به تازگی سهام خود را به عرضه عمومی می رسانند، را نیز رصد نمایید.

 

 

ج) چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم که ضرر نکنیم ؟

در اولین گام ورود به بورس، میزان ریسک پذیری خود را تخمین بزنید. آیا برای شکست آماده هستید؟ آیا وضعیت روحی و اقتصادی شما، اجازه زیان دهی در این بازار را می دهد؟ در آموزش های ابتدایی بازار بورس و اوراق بهادار، می آموزید که نباید به خریدهای هیجانی روی آورده و بی مهابا به دل بازار بزنید.

در بورس ضرر نکنیم

اما با این همه همیشه ریسک زیان دهی با خرید هر سهمی وجود دارد. کافی است که برای فروش سهم خریداری شده در زمان درست اقدام نکنید؛ به این شکل یا از سرمایه اولیه و یا حداقل از سود زیان خواهید کرد. به طور مثال ممکن است با یک روز تاخیر در فروش سهمی، سود شما عددی منهای حداکثر سود در روز قبل شود و این برای یک هویت حرفه ای در بورس، خوشایند نخواهد بود.

همیشه توصیه می شود که برای سرمایه گذاری در بورس، از سرمایه مازاد خود استفاده نمایید. بهتر است که اولین گام برای شروع بورس را با سرمایه ای محدودتر آغاز نمایید؛ سرمایه ای که ریسک پذیری روی آن تبعات خاص و جدی برای شما نداشته باشد و بتوانید با فراغ بال، سرمایه گذاری ها و خرید و فروش های اولیه را روی آن پیاده سازی کنید.

 

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

 

د) سوال و جواب در مورد بورس

 

بهترین سهام برای سرمایه گذاری در بورس کدام است؟

معمولا سرمایه گذاران در بورس با دید های مختلفی وارد بازاز بورس می شوند. عده ای با دید کوتاه مدت، بعضی با دید میان مدت و برخی نیز با دید بلند مدت در بازار سرمایه فعالیت می کنند.

حال با توجه به دید شما می توانید سهام های متفاوت را انتخاب کنید. معمولا افرادی که دید بلند مدتی دارند سود خوبی کسب می کنند. کوتاه مدت معمولا بین 1 تا 3 ماه گفته می شود. میان مدت بین 3 تا 7 ماه و بلند مدت معمولا بیش از 7 ماه شناخته می شوند.

قبل از هر اقدامی باید ببینید دید شما در بورس چگونه است و پولی که وارد بورس می کنید را تا چه مدت نیاز نخواهید داشت.

 

سرمایه گذاری در بورس چند درصد سود دارد ؟

بورس اوراق بهادار در چند سال اخیر بیشترین بازدهی رو در مقایسه با بازارهای موازی از جمله بازار مسکن، طلا و ارز را داشته است. میزان درصد سود کسب شده در بورس به مدت صبر و سرمایه گذاری شما بستگی دارد. همچنان که در جواب سوال قبلی مطرح شد دید بلند مدت همیشه سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران کرده است.

 

کمترین مقدار سرمایه گذاری در بورس چقدر است ؟

کمترین میزان سرمایه گذاری در بورس طبق قوانین سال 99 مبلغ 500 هزار تومان است. در ابتدا توصیه می شود با مبلغ کم وارد بورس شده تا مهارت کافی را بدست آورید. سپس می توانید با مبالغ بیشتر در بورس سرمایه گذاری نمایید.

 

آیا سرمایه گذاری در بورس شغل است ؟

جواب این سوال هم بله است هم خیر! شعار اصلی بورس شغل دوم درآمد اول است. یعنی شما همزمان با دارا بودن شغل خود می توانید در بورس فعالیت و کسب درآمد کنید.

 

 

برای ورود به بورس چه مدارکی لازم است ؟

شما با دارا بودن شناسنامه وکارت ملی می توانید کد بورسی گرفته و فعالیت خود در بورس را آغاز کنید. بر اساس قوانین جدید در سال 99، محدودیتی از نظر مدرک تحصیلی وجود ندارد.

 

ساعت فعالیت در بورس ؟

ساعت فعالیت بورس اوراق در ایران روزهای شنبه تا 4شنبه از ساعت 8:30 تا 12:30 است. روزهای پنجشنبه، جمعه و سایر تعطیلات رسمی بورس تعطیل است و فعالیتی ندارد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.