درآمد ماهیانه از بورس چقدر است؟ (راهنمای کامل + ویدئو)

درآمد ماهیانه از بورس

درآمد ماهیانه از بورس چقدر است؟ این سوالی است که اغلب افرادی که قصد ورود به بورس را دارند و یا به تازگی به آن وارد شده اند، می پرسند. اما پاسخ دادن به این سوال، نیازمند ارائه توضیحاتی در خصوص شکل سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازارهای بورس است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

درآمد ماهیانه از بورس

برای آن که تخمین درستی از میزان درآمد ماهیانه از بورس داشته باشید، باید پیش از هر چیزی در خصوص شکل درآمدزایی در بازار خرید و فروش سهام بدانید. 

 

فیلم آموزشی درآمد ماهیانه از بورس

 

روش های ثروتمند شدن

 

آیا می توان در بازار سرمایه ثروتمند شد؟

به عنوان شخصی که قصد ورود به بازار خرید و فروش سهام را دارد، به حتما این سرمایه گذاری را به قصد سودآوری انجام می دهید. این سوال که آیا می توان در بورس ثروتمند شد، مورد پرسش بسیاری از مبتدیان بورس قرار دارد. برای ثروتمند شدن در بورس، نیاز به سرمایه اولیه مناسب و در عین حال اطلاعات کافی و دانش قابل توجه نسبت به شکل صحیح خرید و فروش سهام در این بازار وجود دارد. فردی که تصمیم گرفته از بازار بورس به ثروت و درآمد قابل توجهی دست یابد، باید سرمایه گذاری خود را به دو بخش مالی و علمی تقسیم کند.

 

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که یک سهامدار با داشتن سرمایه اولیه کمتر و دانش بیشتر نسبت به بازار بورس و وضعیت صنایع و شرکت های مختلف و مطالعات پیوسته در این حوزه، می تواند درآمدزایی بارها بیشتری نسبت به سهامداری که سرمایه چند برابری به بازار بورس وارد کرده و اطلاعات درستی ندارد، داشته باشد.

 

آیا امکان ورشکستگی در بازار سرمایه وجود دارد؟

امکان ورشکستگی در بورس هرگز در عرض یک روز اتفاق نخواهد افتاد، به این معنا که امکان ندارد شما سرمایه ای را وارد بازار بورس کرده و با آن سهم هایی خریداری کرده و فردای آن روز و حتی چند روز بعد، شاهد از دست رفتن سرمایه خود باشید. به واقع تعریف دامنه نوسان در بازار سهام به همین دلیل شکل گرفته است که از نوسانات خارج از محدوده و فراز و فرودهای شدید قیمتی در سهم های مختلف جلوگیری به عمل آید. این موضوع باعث می شود که نرخ رشد و زیان دهی هر سهم کاملا پلکانی بوده و سراشیبی یا سرازیری بی توقفی در آن وجود نداشته باشد. 

 

بورس اوراق بهادار

 

اما از دست دادن مبلغ قابل توجهی از سرمایه شما در بورس به شکلی اتفاق می افتد که پی در پی سهم هایی اشتباه خریداری کرده و در زمان نادرست نیز نسبت به فروش آن ها اقدام کنید. به این صورت در مسیری گام برمی دارید که هر روز مبلغی از سرمایه اولیه شما در آن کوچک شده و پتانسیل از دست دادن بخش قابل توجهی از آن در طول زمان، ایجاد می شود.

نکته: به همین دلیل است که همیشه در معاملات بازار سهام، به اصلی با عنوان حفظ سرمایه اولیه تاکید می شود. طبق این اصل در خلال معاملات بازارهای بورس، باید به حفظ سرمایه اولیه خود توجه داشته و سعی کنید خرید و فروش های شما به صورتی انجام شود که عدد بزرگی از سرمایه اولیه فاصله نگیرید.

مطالب مرتبط :

چطوری یک ساله پولم را دو برابر کنم؟

کارمزد خرید و فروش سهام در بورس 99

دریافت کد بورسی و مراحل آن 

چطور درآمد ماهیانه در بورس را به حداکثر برسانیم؟

برای به حداکثر رساندن درآمدن ماهیانه در بورس تنها یک راه مطمئن و اصولی وجود دارد:

مبانی بازار بورس و اصول خرید و فروش سهام را بیاموزید.

  • از تصمیمات هیجانی و بر پایه شعار و تبلیغات تلگرامی خودداری کنید.
  • در کلاس های آموزشی بورس شرکت کنید.
  • در خصوص صنایع مختلف و شرکت های حاضر در بورس اطلاعات کسب کنید.
  • از خرید و فروش های شتاب زده خودداری نمایید.
  • و …

 

بازارسرمایه

 

چطور درآمد ماهیانه در بورس را ذخیره کنیم؟

در صورتی که به طور نسبی تصمیمات درستی در بازار سهام گرفته و بر مبلغ سرمایه اولیه وارد شده خود، سودآوری داشته باشید، از خود می پرسید چطور باید این درآمد را ذخیره کرده و آن را در حاشیه امن قرار دهید. در این شرایط مشاوران اقتصادی توصیه می کنند که پس از یک دوره فعالیت، بخشی از سود خود را از بورس خارج کرده و مجدد با سرمایه مانده خود به فعالیت بپردازید.

به این صورت شما می توانید مبلغی سود را به حاشیه امن آورده و از ریسک مجدد روی آن پرهیز کنید. این باعث می شود که سودآوری شما در بازارهای بورس، شکلی سازمان یافته به خود گرفته و قادر به ذخیره مطمئن بخشی از سود خود باشید.

آیا درآمد در بورس میلیونی است؟

میزان درآمد در بورس مستقیما با میزان سرمایه شما و مهارتتان در ارتباط است. هرچه سرمایه بیشتری داشته داشته باشید سود بدست آمده نیز بیشتر است. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا همیشه با خرید هر سهمی میتوان سود کرد؟ جواب این وسال منفیست چون تا سهام ها را شناسایی نکرده و از پتانسیل آنها برای سوددهی مطمئن نشوید به درآمد نمیرسید. البته با درایت و شم اقتصادی خوب میتوانید به تدریج با افزایش سرمایه و بالطبع با افزایش سود به درآمد میلیونی برسید.

نکته مهم :

هر سرمایه گذار موفق اهدافی بلند مدت دارد زیرا در کوتاه مدت و با سرمایه ای که مقدار قابل توجهی ندارد نمیتوان درآمد قابل قبولی بدست آورد.
بهتر است برای موفقیت بیشتر به دنبال سود مستمر و پایدار باشید و هیجانی تصمیم نگیرید.

در آخر باید گفت که ورود به بازار سرمایه به این معنی نیست که شما مانند یک کارمند به طور ماهیانه و روتین مقدار مشخصی درآمد بدست می آورید. در بعضی مواقع وضع بازار مناسب است و سود های چنددرصدی همه سرمایه گذاران را خوشحال میکند اما بازار بورس نیز بخشی از اقتصاد است و سکون ندارد. شما تنها میتوانید با رفتار معاملاتی درست و افق سرمایه گذاری  در طی چند ماهی درامد خوبی کسب کرده و در دراز مدت به بازدهی بیشتری برسید.

2 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.