چگونه سرمایه گذاری موفق در بورس داشته باشیم؟ + ویدیو

سرمایه گذاری در بورس

اما اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار غیرحرفه ای و نوپا می خواهید به بازارهای سرمایه وارد شوید، با رعایت نکاتی می توانید خود را تا حدودی در دایره امن قرار دهید. در ادامه به این نکات مهم می پردازیم که هر یک به نوعی ضامن نزدیک شدن بیشتر به موفقیت در بازارهای سرمایه ای هستند. در این مقاله قصد داریم اصول اولیه سرمایه گذاری موفق در بورس را توضیح دهیم.

 

شروع به سرمایه گذاری در بورس

 

شناخت بازار بورس: با شناخت بازار بورس می توانید مقدمات ورود خود به این بازار را رقم بزنید. در حقیقت بدون شناخت بازار بورس، نحوه ورود به آن و شکل فعالیت در این بازار؛ قادر به انجام هیچ کاری نخواهید بود و عملا فعالیت شما در این حوزه بی ثمر است. یکی از اصلی ترین موارد سرمایه گذاری موفق در بورس شناخت بازار است.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

یادگیری تحلیل ها: اگر خود را یک سرمایه گذار حرفه ای نمی بینید، با یادگیری تحلیل های خرید و فروش سهام، می توانید رفته رفته در حد و اندازه یک سرمایه گذار ظاهر شده و به سود آوری برسید. به این ترتیب یاد می گیرید که چطور یک فرد کاملا بی ارتباط با دنیای سرمایه گذاری، می تواند در نقش یک سرمایه گذار واقعی ظاهر شده و فعالیت های خود را با سودآوری در این میدان همراه سازد.

 

تشخیص و دنبال کردن رفتار بازار: همان طور که گفتیم سرمایه گذاری در بورس تنها به سرمایه گذاران حرفه ای و بزرگ تعلق ندارد، اما افراد مبتدی برای رسیدن به موفقیت باید رفتارهای بازار را دنبال کرده و آن ها را شناسایی و آنالیز نمایند. بدون شناخت رفتارهای بازار، جهش ها و فراز و فرودها؛ به سرعت در این وادی شکست های تلخی را تجربه خواهید کرد. این شکست تلخ برای شما می تواند از دست دادن 500 هزار تومان و برای یک سرمایه دار بزرگ؛ از دست دادن 50 میلیون تومان باشد!

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

 

درک ریسک پذیری: یک موضوع مهم وجود دارد که باید در مورد آن خوب بدانید: سرمایه گذاران بزرگ درک درستی از ریسک پذیری دارند و برای ورود به بازار سرمایه این شرط را از پیش پذیرفته اند.

بازار بورس تنها به سرمایه گذاران حرفه ای و بزرگ تعلق ندارد، اما افرادی که ریسک پذیر نبوده و تحمل شکست را ندارند، نباید به این بازار ورود پیدا کنند. به این ترتیب اگر شما خواهان یک درآمد مشخص و قطعی و بدون آیا و اگر هستید، ورود به بازار بورس برایتان مناسب نخواهد بود. به این صورت بهتر است به دنبال روش های دیگر سرمایه گذاری چون افتتاح سپرده در بانک های کشور باشید.

 

تمرین صبر: سرمایه گذاران حرفه ای و بزرگ، مانند شطرنج بازهای حرفه ای صبور و زیرک هستند و با سیاست عمل می کنند. آن ها ممکن است برای مدتی مهره های خود را در همان ردیف انتهایی حرکت داده و پیش نیایند، اما در یک بزنگاه سنجیده و درست، مهره های اصلی خود را پیش می آورند. صبور بودن و پرهیز از تصمیمات خرید یا فروش عجولانه، یکی از شروط موفقیت در بازار سهام است.

اگر به دنبال این هستید که به عنوان یک فرد عادی و حتی با سرمایه کم و محدود در بازار سرمایه، موفق ظاهر شوید؛ باید شرط صبور بودن را در خود ایجاد کرده و به تمرین آن بپردازید. صبر مهمترین عامل در سرمایه گذاری موفق در بورس است.

 

اطلاعات راجع به سرمایه گذاری در بورس

 

سرمایه محدود: به حجم خرید سهامداران بزرگ و شرکت های حقوقی نگاه نکنید، شما به عنوان یک سرمایه گذار جزء باید فعالیت خود در بازارهای بورس را از مبالغ کم آغاز نمایید. این یک معادله معنی دار و به نسبت ایمن تر است و به شما کمک می کند تا نخستین قدم های خود در بازار بورس را با ریسک و ضریب شکست پایین تری بردارید. در صورتی که اصول سرمایه گذاری موفق در بورس را رعایت نمایید، این سرمایه کم اولیه به صورت خود به خود رشد کرده و رفته رفته به بودجه اولیه قابل توجهی دست خواهید یافت. این افزایش دارایی شما در بازار سرمایه، همان درآمدی است که انتظارش را داشتید!

 

ویدئو آموزشی سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد

 

 

پرهیز از سرمایه گذاری متمرکز: بورس تنها به سرمایه گذاران حرفه ای تعلق ندارد، اما سرمایه گذاران خرده پا و تازه کار باید شکل سرمایه گذاری و خرید سهم متفاوتی داشته باشند. کارشناسان حوزه بورس معتقد هستند که سرمایه گذاران تازه کار نباید به سراغ خرید سهام از یک گروه خاص بروند. به این شکل امکان شکست بیشتر خواهد شد. بهترین تکنیک برای سرمایه گذاری این افراد این است که سهم های مورد نظر خود را از صنایع مختلف خریداری کرده و به این صورت ریسک را توزیع و تقسیم کنند.

 

سخن پایانی

به طور کلی باید گفت که امکان ورود با هر سطح اطلاعات و هر میزان سرمایه به بازارهای بورس، در حقیقت یکی از امتیازات اصلی این میدان سرمایه گذاری است. بازارهای بورسی پذیرایی تمام افراد با هر سطحی از سرمایه هستند و این خود شما هستید که با بررسی شرایط شخصی خود و نیز شرایط بازار، ورود یا عدم ورود به آن را انتخاب می کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.