راه های ثروتمند شدن با سرمایه کم

راه های ثروتمند شدن

بسیاری از ما عمر خود را با تردید سپری کرده و در پی انتخاب مسیر درست برای ثروتمند شدن هستیم. حتی ممکن است سالها موضوعی در ذهنمان باشد و آن را نادیده بگیریم. در آخر این ما هستیم که افسوس خورده و میبینیم دیگر زمانی برایمان باقی نمانده است. اما هیچکس مسیر درست در همان آغاز انتخاب نکرده پس باید دست به کار شویم و تردید را کنار بگذاریم و شروع کنیم. حتی از نقطه اشتباه!

چگونه ثروتمند شویم؟

برای ثروتمند شدن تنها دو راه وجود دارد. چه در کشور خوبمان ایران و چه در کشور های خارجه. هر کسی که به موقعیت اقتصادی خوبی دست پیدا کرده یکی از این دو راه برای ثروتمند شدن برگزیده است. فهمیدن این دو راه و درک صحیح از آنها به شما کمک میکند تا مسیر خود را ساخته و موفق شوید.

شماره یک : ثروتمند شدن با خدمات رسانی

ثروتمندان خود ساخته اغلب تا رسیدن به سالهای جوانی زندگی سختی را گذرانده اند. این سختی کشیدن باعث شده تا انگیزه زیادی برای ثروتمند شدن داشته و هدفشان ساختن زندگی راحت و بی دغدغه باشد.برای کسانی که سرمایه ای برای شروع یک کار ندارند یا سرمایه شان اندک است ثروتمند شدن یک شبه اتفاق نمی افتد.

هر کجای این جهان که زندگی کنید،با خدمات رسانی میتوانید کسب در آمد کرده و با گذشت زمان و کسب اعتبار،ثروتمند شوید.
هرچه خدمتی که میکنید با ارزش تر باشد درآمد شما بیشتر است پس باید کاری را انتخاب کنید که در کنار زحمتی که می کشید و وقتی که میگذارید با ارزش نیز باشد.

یک حرفه داشته باشید.چه در بهترین دانشگاه های دنیا درس خوانده باشید و چه با گذراندن دوره ای به آموختن آن بپردازید.سعی کیند در حیطه کاری خود حرفه ای شوید و مکان درستی را برای خود انتخاب کنید.اینگونه حتی بدون داشتن سرمایه کافی ، با خدمات خود میتوانید کسب درآمد کنید.

راه های ثروتمند شدن

شماره دو : ثروتمند شدن با سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری طبیعتا باید سرمایه داشته باشید.سرمایه گذاری شما میتواند در یک کسب و کار باشد مانند قرارداد هایی که بین دوستان یا اقوام برای شروع یک کار بسته میشود و یک نفر کار را بر عهده میگیرد و دیگری سرمایه میگذارد.اما هنگامی که سرمایه کمی در اختیار دارید چه باید کرد؟

سرمایه گذاری در بورس برای ثروتمند شدن راهی وسوسه انگیز اما پر خطر است.البته اگر انتخاب ها و تصمیم های شما با اگاهی صورت گیرند وارد شدن در بورس بسیار پرسود خواهد بود.شما میتوانید با خرید سهام یا کالایی مطابق با شرایط خود سرمایه هر چند کم خود را وارد بورس کرده تا رشد کند.

حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنیم؟ ما در مقالات قبل به بررسی این موضوع و راه های درست آن پرداخته ایم.شما باید با آگاهیی از شرایط خود مسیر مناسب را انتخاب کرده و شروع کنید.

سرمایه گذاری در بورس

ثروتمند شدن و سرمایه گذاری در بورس راه های زیادی دارد چون بازار بورس برای راحتی اقشار مختلف جامعه به بازار های کوچک تر تقسیم بندی شده است.شما میتوانید با بازار بورس اوراق بهادار و یا فرابورس شروع کرده و سهام شرکت های مختلفی را خریداری کنید.

لازم است بدانید : فرق بورس و فرابورس چیست؟

همچنین با خرید سکه و یا کالاهای موجود در بازار بورس کالا سرمایه خود را افزایش دهید. البته هنگامی که صحبت از خرید کالا به میان می آید سرمایه گذاران دچار تردید شده چون فکر میکنند حتما لازم است برای خرید کالا،انباری برای نگه داری نیز داشته باشند. اما بازار بورس پیش روی کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس کالا هستند و اینگونه مشکلات را دارند نیز راه چاره ای گذاشته است.

اگر شما نیز از این دسته افراد هستید میتوانید در بازار آتی کالا سرمایه گذاری کنید. از قرارداد های آتی استفاده کرده و بدون داشتن نگرانی از هزینه انبار داری و … کالای مورد نظر خود خریداری کنید.قرارداد ها در بازار آتی کالا دو طرفه هستند پس شما میتوانید در حین خرید کالا با همان شرایط تعیین شده آن را به فروش برسانید. ما در مطلب بازار آتی کالا چیست شما را با تمام قوانین و شرایط این بازار اشنا کرده تا خرید و فروش هوشمندانه ای داشته باشید.

البته این نوع سرمایه گذاری برای تولید کنندگان نیز بسیار مفید است زیرا کالای مورد نظر خود را پیش خرید یا پیش فروش کرده و دیگر نگرانی بابت نوسان قیمت نخواهند داشت.

سرمایه گذاری در بورس

کدام راه بهتر است ؟

حال سوالی که ذهن شما را به خود درگیر کرده این است برای ثروتمند شدن با سرمایه کم کدام راه بهتر است؟خدمات رسانی یا سرمایه گذاری. به طور قطع ما نمیتوانیم در این باره صحبت کنیم اما برای ثروتمند شدن به طور اصولی شما باید در فکر این باشید که این دو راه را مکمل هم دانسته و از هر دوی آنها سود ببرید. شاید بپرسید چگونه ؟

حتما افرادی را دیده اید که با داشتن تخصص در یک حیطه کاری مانند پزشکان و مهندسان و …. به ساخت و ساز مسکن نیز مشغولند یا پول خود را در کارهایی دیگر وارد میکنند. شما نیز اگر حرفه ای میدانید از آن برای پس انداز و جمع کردن سرمایه استفاده کنید و هنگامی که کارتان رونق گرفت سود خود را سرمایه گذاری کرده و پول خود را در مسیر درست رشد دهید.

یا اگر علاقه مند به داشتن یک کسب و کار موفق هستید اما سرمایه تان برای شروع آن کافی نیست با سرمایه گذاری درست و اصولی در بورس سرمایه خود را افزایش داده و هنگامی که به قدر کافی شد از سود آن کسب و کار دلخواهتان را اغاز کنید.

کلام آخر این است که به دنبال بهترین راه برای ثروتمند شدن نگردید و خود بهترین راه را بسازید. شم اقتصادی حود را بالا برده و روی تمام موضوعات فکر کنید و آموزش ببینید تا فردی موفق شوید.

توسط کیانا ابراهیمی

مفهوم فلسفی و دقیق خونه مهم نیست، این مهمه که میدونم شغل من خونه منه، بلدم توش راه برم؛ تک تک آجرهاشو میشناسم و بهش تعصب دارم؛ جاییه که وقتی بهش سر میزنم قوی میشم چون ریشه هامو داره:)

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.