تحصیلات و نقش آن در فعالیت بورس + ویدیو

این مطلب رو با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آیا قصد ورود به بازار بورس و خرید و فروش سهام را دارید؟ به نظر می رسد که این بازار برای کسب درآمد و سودآوری، فوق العاده وسوسه کننده باشد. از خود می پرسید که تحصیلات لازم برای فعالیت در بازار بورس چیست و آیا بدون تحصیلات مرتبط می توان در بورس فعالیت کرد؟

 

الف) تحصیلات لازم برای فعالیت در بازار بورس

پیش از هر چیزی باید گفت که تحصیلات لازم برای فعالیت در بازار بورس را نمی توانیم به تعریف خاص و از پیش تعیین شده ای، مرتبط نماییم. بدیهی است که با داشتن تحصیلات مرتبط به بازرگانی، امور مالی، سرمایه گذاری و مانند آن ها، می توانید ضریب موفقیت بالاتری برای خود به وجود بیاورید؛ زیرا کسب درآمد در بورس به جز بستگی داشتن به میزان سرمایه وارده، به اطلاعات و دانش بورسی مربوط خواهد شد.

تحصیلات لازم برای فعالیت در بورس

اما این که تصور کنید هر شخص با سطح تحصیلات بالاتر یا حتی مرتبط، لزوما به سودآوری بیشتری در بورس دست خواهد یافت، اشتباه است. برای ورود به بازار بورس و سهام، لازم است که به میزان کفایت تحصیلات داشته و قادر به آنالیز نرخ سهم ها و اطلاعات مربوط به آن ها باشید. همین طور سواد مورد نیاز در بازار بورس، به حدی است که شخص متقاضی قادر به مطالعه و یادگیری اطلاعات بازار بورس باشد. این قانون را به خاطر داشته باشید؛ هر آن قدر که در بازار بورس نخبه تر باشید، سودآوری بیشتری به دست خواهید آورد.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

اگر شما دارای تحصیلاتی در زمینه مدیریت مالی و مباحث مربوط به سرمایه گذاری باشید، قطعا با هشیاری بیشتری در این بازار عمل کرده و ریسک های کمتری برای خود به وجود می آورید. در غیر این صورت، برای آن که در بازار خرید و فروش سهام، به شخصیت حقیقی حرفه ای تبدیل شوید؛ لازم است که مطالعات پیش نیاز بیشتری داشته و اطلاعات خود در زمینه سرمایه گذاری (به ویژه سرمایه گذاری در بورس) را بالا ببرید.

این اتفاق می تواند برای یک فرد با سطح تحصیلات دیپلم رخ دهد و در زمینه سرمایه گذاری بازار بورس، بارها موفق تر از یک فارغ التحصیل PHD عمل کند. به طور خلاصه می توان گفت که این اطلاعات بورسی و تجربیات شما در زمینه خرید و فروش سهام است که تعیین کننده خواهد بود، نه سطح تحصیلات دانشگاهی!

ویدئو آموزش بورس

 

 

سطح اطلاعاتی که برای موفقیت در بورس لازم است را از مسیر تجربه و یادگیری و مطالعه بازار سهام، به دست خواهید آورد. این چیزی است که همیشه توسط متخصصان و مشاوران بورس توصیه می شود. برای موفقیت و سودآوری در این بازار، باید مطالعات کافی داشته و همیشه سطح اطلاعات خود درباره شرکت های سهامدار را به روز نگاه دارید.
البته قابل انکار نیست که برخی از ما دارای استعداد ذاتی و هوش مالی در این زمینه هستیم و بسیار سریع تر از سایرین در بازار سرمایه گذاری، موفق ظاهر خواهیم شد. برخی دیگر نیز نیاز به دریافت مشاوره های دائمی و سطح آموزش بیشتری دارند؛ اما در نهایت هر شخصی با هر سطحی از سواد می تواند پس از گذراندن دوره های بورس، به یک سهامدار موفق و پول ساز در این بازار جذاب و هیجان انگیز تبدیل شود.

 

 

 

ب) تحصیلات لازم برای فعالیت در بازار سرمایه| بورس را بشناسید

باور داشته باشید که شناخت صحیح بازار سهام، بارها تاثیرگذارتر از داشتن تحصیلات لازم برای فعالیت در بازار بورس است. به هیچ وجه نباید یک ذهنیت فانتزی از بازار خرید و فروش سهام داشته باشید. در این صورت آن را چون ظرف عسلی می بینید که باید تمام نان خود را در آن برده و بیرون آورید. در حالی که هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، نان شما داخل این عسل گیر کرده و حتی قادر به بیرون آوردن آن، نخواهید بود. قرار نیست که چه با تحصیلات عالی در حوزه بورس و چه بدون هیچ گونه تحصیلات مرتبط، ظرف یک یا چند شب، سرمایه خود را چندین برابر سازید.

 

 

موفقیت در بورس را باید به یک نردبان تشبیه کرد. نردبانی که با اشتباه بالا رفتن از هر پله آن، چند پله به پایین سقوط خواهید کرد. بنابراین لازم است که تمامی گام ها را با احتیاط، مطالعه و شناخت کافی بردارید. بسیاری از مواقع دریافت مشاوره از متخصصان بورس، می تواند بسیار کمک کننده بوده و از هدررفت و زیان بینی سرمایه شما، جلوگیری به عمل آورد.

فعالیت در بورس
سرمایه گذاری در بورس، گاهی اوقات خیلی زود نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت و برخی اوقات لازم است که ماه ها برای دریافت حد سود تعریف شده خود، منتظر بمانید. این ربطی به میزان تحصیلات شما ندارد و ماهیت بازار بورس است که باید پیش از وارد شدن به آن، در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که در بازار بورس، شما به عنوان یک سهامدار، در واقع شکارچی هستید و باید برای شکار به موقع سهام، با هشیاری کامل کمین کرده باشید.

 

ج) تحصیلات لازم برای فعالیت در بازار سرمایه در شکل معاملات آنلاین

دلیل این امر هم در آن خلاصه می شود که خطاهای احتمالی سهامداران در معاملات آنلاین، می تواند روی سیستم معاملات برخط تاثیر مستقیم گذاشته و به این شکل به سود و زیان سایر سهامداران آن سهام خاص نیز تاثیر بگذارد.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

اگر تحصیلاتی در حوزه بورس و سرمایه گذاری داشته باشید، می توان به شما تبریک گفت. احتمالا شما با ضریب موفقیت بالاتری در بازار خرید و فروش سهام، فعالیت خواهید کرد و به آموزش های کمتری نیاز خواهید داشت. اما این موضوع را نمی توانیم به شکل معکوس درست بدانیم؛ افراد فاقد تحصیلات مرتبط با بورس نیز به همان اندازه شانس دارند و شاید تنها به مقداری مطالعه و تلاش بیشتر احتیاج داشته باشند.

نظرات