کسب درآمد از بورس ایران چگونه است؟ (پاسخ به سوالات)

بورس به زبان ساده

معمولا کلمه بورس و کسب درآمد در بورس موضوعی است که اکثر جامعه با آن آشنا نیستند و سوالات بسیاری در مورد آن مطرح می کنند. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه می توان از طریق بورس کسب درآمد کرد.

چگونه از بورس درامد داشته باشیم ؟

در گام اول ورود به بورس، باید میزان سوددهی در بازار خرید و فروش سهام را ارزیابی نمایید. با توجه به حجم سرمایه ای که به بازار بورس وارد می کنید، میزان سودآوری آن را آنالیز کرده و از پیش تخمینی روی آن داشته باشید. شما می توانید برای هر روز یک بازه سود و زیان تعریف کرده و میزان احتمالی رشد و زیان سرمایه اولیه خود را بسنجید.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

اگر چه میزان سود و زیان سرمایه شما، به طور کامل بستگی به انتخاب سهم و میزان خرید آن در زمان و همین طور نوسانات بازار دارد، اما با توجه به مشخص بودن سقف سود و زیان روزانه، می توان تخمین نسبی در این خصوص داشت.

برای اینکه فعالیت خود و کسب درآمد از بورس را شروع کنیم خیلی سریع می تونیم یه سه قدم زیر رو انجام بدیم :

1- کسب کد بورسی بصورت رایگان  (وارد این سایت بشید و ثبت نام رو تا انتها انجام بدین)

مشاهده توضیحات کامل

گرفتن کد بورسی

2- مراجعه به یکی از شعب پیشخوان دولت برای احراز هویت ( در پایان مرحله اول لیست پیشخوان ها در شهر خود را می توانید مشاهده کنید)

3) بین 2 تا 3 روز بعد از انجام مرحله دوم، یک نام کاربری و پسورد برای شما ارسال خواهد شد. پس از آن می توانید وارد این سایت شوید (سامانه معاملاتی) و کسب درآمد از بورس را آغاز کنید.

در ابتدای ورود به بورس سعی کنید فقط عرضه اولیه بخرید تا با فرایند آن آشنا شوید.

درآمد حاصل از بورس چقدر است؟

با این حساب می توانید الگوریتمی از سرمایه اولیه و شکل گیری سود و زیان های بعدی آن در خرید و فروش سهام، ترسیم نموده و یک برآورد نسبی در خصوص حرکت سرمایه خود داشته باشید.

کسب درآمد از بورس ایران

همانطوری که مشاهده میکنید در 10 سال گذشته بازار بورس بهترین بازدهی را داشته است. این بازدهی در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت. پس بازار بورس یکی از بهترین بازار ها برای کس در آمد است.

آیا کسب درآمد از بورس حلال است؟

بورس در ایران زیر نظر وزارت اقتصاد است. شرکت بورس اوراق بهادار بخشی از دولت جمهوری اسلامی ایران است. در نتیجه فعالیت در آن مجاز و کسب درآمد از بورس حلال است. (در این باره حکم شرعی در مورد بورس را بخوانید)

 

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

آیا درامد بورس مالیات دارد ؟

بله، فعالیت در بورس شامل مالیات می شود اما مالیات آن همزمان با خرید و فروش بصورت الکترونیکی و اتوماتیک دریافت می شود. در هر خرید و فروش در بازار بورس ایران، 1/5 از مبلغ خرید و فروش به سازمان بورس اختصاص داده می شود. بخشی از این 1.5 درصد بعنوان مالیات در نظر گرفته می شود. درآمد حاصله از بورس شامل مالیات نمی شود.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.