تجربه واقعی در خرید سهم به روش خرید پله ای (مارتینگل) + ویدیو

روش خرید پله ای مارتینگل

در این مطلب از سایت ویکی اقتصادی قصد دارم داستانی در مورد روش خرید پله ای مارتینگل را به شما ارائه دهیم.

خلاصه با کلی زحمت تونستم 100 میلیون تومان برای خودم ذخیره کنم. همه هم گفتن بورس خوبه کل پول رو برداشتم اوردم که بورس بخرم! یکمی هم هوش و استعداد دارم که میتونم محاسبات اولیه ریاضی مثل جمع و تفریق رو انجام بدم. خلاصه اینکه داستان ما اینطوری شروع شد که عضو یه کانال تلگرامی شدیم و اولین اسم سهمی رو که دیدم کل 100 میلیون رو خریدم! خدا روز بد بهتون نشون نده 1-2 روز سهم رفت بالا و من حدودا 6 میلیون سود کردم. هر روز هم کانال رو چک میکردم و میگفت قیمت سهم 3 برابر قیمت فعلی خواهد شد و منم هر روز دنبال یه ماشین 300 میلیونی میگشتم.

خلاصه ورق برگشت و 3-4 روز پشت هم سهم منفی پنج خورد و پول من حدودا به 80 میلیون رسید. دیگه داشتم زمین و زمان رو فحش میدادم و حوصله خودمم نذاشتم.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

با ضرر از این سهم خارج شدم و اون کانال رو هم ترک کردم J. بعدش یکمی مطالعه کردم و در بین مطالعاتم به خرید پله ای برخوردم. بعد از اون روز در خرید هام از این روش استفاده می کنم.

خرید پله ای

اولا که همیشه سعی کردم تک سهم نشم و کل پولم رو در چند سهم سرمایه گذاری کنم. بعدش به این نتیجه رسیدم که بهتره خریدم رو از هر سهمی به چند قسمت تقسیم کنم که اگه قیمت سهم کاهش پیدا کنه بتونم مجددا خریداری کنم و به اصطلاح میانگین خریدم رو کاهش بدم. چون قبلا فک میکردم که سهم باید بصورت یه کله و به اصطلاح شارپی هر روز مثبت 5 بخوره و رشد کنه. اما الان متوجه شدم که هر سهمی در مسیر رشدش نیاز به استراحت و به اصطلاح اصلاح نیاز داره.

خلاصه این شد که یاد گرفتم از خرید پله ای استفاده کنم. بعد از اون تجربه هر سهمی رو که می خواستم بخرم براش یه بودجه کنار گذاشتم. بودجم رو به چند بخش تقسیم می کنم. مثلا اگر قرار بود از سهمی 30 میلیون بخرم اونو تقسیم به دو قسمت می کنم. اولی 10 میلیون و دومی 20 میلیون تومان. در پله اول 10 میلیون میخرم و اگر قیمت سهم پایین اومد پله دوم رو هم خرید می کنم. اگر قیمت سهم بالا رفت در قیمت های بالاتر 5 میلیون دیگه ازش می خرم.

 

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

این روش به خرید پله ای و بصورت حرفه ای تر روش مارتینگل معروف است. استفاده از این روش نیاز به مطالعه داره اما مزایای زیادی رو هم در بر داره. بخاطر همین توصیه میشه این روش رو بصورت کامل یاد بگیرید. در این روش شاید یکمی از سود رو از دست بدیم اما در مقابل کاهش قیمت های بشدت مقاوم خواهیم بود.

نکته : این یک داستان خیالی است و صرفا برای درک بیشتر مطلب نوشته شده است.

 

ویدیو آموزش خرید سهم به روش خرید پله ای مارتینگل

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.