بهترین استراتژی روش خرید پله ای یا مارتینگل چگونه است ؟ + ویدئو

روش خرید پله ای در بورس

در مطالب قبلی در مورد روش خرید پله ای و مارتیگل توضیح دادیم. در این مطلب قصد داریم بهینه ترین حالت خرید پله ای را با ذکر مثالی توضیح دهیم.

روش مارتینگل دارای اعداد خاصی است که عبارتند از 1,2,4 و 8. به این شکل که کل سرمایه ای برای خرید یک سهم در نظر گرفته اید به 15 قسمت تقسیم می شود. بطور مثال شما قصد دارید از یک سهمی 30 میلیون تومان خریداری کنید. ترتیب خرید های شما به این شکل خواهد بود:

 

1- خرید پله اول : 2 میلیون

2- خرید پله دوم (در صورت کاهش قیمت) : 4 میلیون

3- خرید پله سوم (در صورت کاهش قیمت) : 8 میلیون

4- خرید پله چهارم (در صورت کاهش قیمت) : 16 میلیون

در واقع اصلی ترین و سنگین خرید شما در قیمت کف سهم انجام خواهد شد. حال شما می توانید تعداد پله های خرید خود را کم و زیاد کنید. اینکه یک سهم در چند پله باید خریداری شود بستگی به میزان ریسک پذیری شما، وضعیت بازار و وضعیت سهم دارد.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

مثال

همانطوری که گفته شد، تعداد پله های در نظر گرفته برای خرید بستگی به میزان ریسک پذیری شما دارد. اگر قصد دارید سهمی را 30 میلیون تومان خریداری کنید و تعداد پله های خود را به 2 پله کاهش دهید:

1- خرید بار اول : 10 میلیون

2- خرید در صورت کاهش قیمت مجدد : 20 میلیون تومان

 

و اگر برای خرید یک سهم 60 میلیون تومان در نظر گرفته اید و در 4 پله اقدام به خرید کنید، پله ها به شکل زیر خواهند بود:

1- پله اول 4 میلیون

2- پله دوم 8 میلیون

3- پله سوم 16 میلیون

4- پله چهارم 32 میلیون

یکی دیگر از عواملی که در تعیین تعداد پله ها نقش دارد، پیشبینی شما از روند کلی بازار است. مثلا اگر فک میکنید بازار در مسیر نزولی و اصلاح قرار گرفته است بهتر است در 4 پله خرید کنید و اگر فک میکنید بازار صعودی است، بهتر است در 2 پله خرید کنید تا از روند صعودی جا نمانید

 

[widget id=”custom_html-2″]

 

اگر سهام مختلفی در سبد سرمایه خود دارید، روش خرید پله ای را در سهام که دارای وضعیت بنیادی خوبی هستند استفاده کنید. قبل از خرید هر سهم میزان کل سرمایه مد نظر برای خرید سهم مورد نظر را مشخص کنید. همچنین نقاط حمایت معتبر سهم را نیز شناسایی و در آن نقاط اقدام به خرید مجدد نمایید.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

بهترین حالت استفاده از خرید پله ای زمانی است که بازار دچار هیجان شده است و قیمت ها بی دلیل کاهش پیدا می کنند. توجه داشته باشید که در استفاده از روش مارتینگل باید کف بنیادی یا تکلنیکال سهم مشخص باشد تا بتوان خرید های پله های بعدی را در این مناطق انجام داد.

 

آموزش خرید پله ای بصورت ویدیو

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.