چگونه از بورس پول در بیاوریم؟ بهترین روش های کسب درآمد از بورس

چگونه از بورس پول دربیاوریم

روزهایی را سپری می کنیم که بیشتر مردم مشغول گفت و گو در مورد بورس هستند. درواقع مردم به دنبال این هستند که چگونه از طریق بورس ثروتمند و پولدار شوند زیرا در سال های اخیر شاهد رشد بی نظیر بازار بورس و سودهای زیاد حاصل از آن بوده و هستیم. باید گفت درآمد حاصل از بورس به دلایل و عوامل زیادی وابسته است از جمله آموزش مداوم، تجربه، دانش و میزان سرمایه ای که قرار است در بورس سرمایه گذاری شود و هم چنین می توانیم از افراد متخصص مشاوره بگیریم. افراد اگر بتوانند با آموزش های لازم، سطح دانش و اطلاعات خود را در مورد نحوه معامله و خرید و فروش در بورس بالا ببرند، به این نتیجه میرسند که بازار سرمایه گذاری بورس جزء اولین بازارهای پر سود می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با کسب اطلاعاتی مفید به جواب سوال خود یعنی چگونه از بورس پول دربیاوریم ؟ برسید.

چگونه از بورس پول دربیاوریم

شما برای سرمایه گذاری در بورس می توانید با مبلغی زیر یک میلیون تومان نیز فعالیت خود را شروع کنید. فعالیت در بورس همیشه با ریسک همراه می باشد اما اینگونه نیست که سرمایه شما یک روزه از بین برود زیرا بورس در ایران یک محدودیتی درست و عقلانی برای میزان کاهش و افزایش سرمایه در نظر گرفته است در واقع اگر بخواهیم درست تر بیان کنیم باید بگوییم یک دامنه نوسان قیمتی برای سهام ها در نظر گرفته شده است.

چگونه از بورس پول دربیاوریم ؟

فرض کنید سهام شرکتی را خریده اید حال این سهم بعد از مدتی افزایش قیمت پیدا کرده است و آن را به فروش می رسانید. در چنین صورتی اختلاف بین قیمت خرید و قیمت فروش می شود میزان سود شما. ناگفته نماند همیشه هم به این صورت نیست که خرید سهامی با رشد قیمتی همراه باشد زیرا در بورس سود و ضرر به طور دقیق قابل پیش بینی نیست و احتمال هر چیزی وجود دارد. شرکت ها بعد از برگزاری مجمع عادی سالیانه مقداری سود بین سهامداران خود تقسیم می کنند حال اگر شما جزء سهامداران شرکت باشید آن سود به شما نیز تعلق می گیرد و این دومین نوع از سود شماست. شرکت هایی نیز هستند که به دلیل زیان ده بودن و تحقق نبخشیدن پیش بینی ها سودی تقسیم نمی شود. قابل ذکر است که در بورس سود ثابتی به صورت ماهیانه برای هیچ یک از سهامداران از طریق خرید و فروش سهام وجود ندارد. پس اگر می خواهید سودی ثابت به صورت ماهیانه داشته باشید باید در صندوق های سرمایه گذاری پول خود را قرار دهید. میزان کسب سود شما در بورس به اندازه ی سرمایه تان برمی گردد. یعنی هرچه قدر سرمایه شما بیشتر باشد میزان سود حاصل از آن نیز به نسبت بالاتر است.

برای کسب درآمد از بورس و اینکه بدانیم چگونه از بورس پول دربیاوریم توجه داشته باشید:

  • لازم است سهام شرکت های مختلف را روزانه مورد مشاهده و بررسی قرار دهید و فرصت های خوبی را برای ورود به سهام بیابید.
  • نکات مثبت و منفی بازار سرمایه را بشناسید. مثلا یکی از نکات مثبت بورس این است که می توانید با سرمایه اندک نیز شروع به فعالیت کنید. یکی از معایبش نیز که می توان به آن اشاره کرد این است که اگر دانش و آموزش لازم را ندارید ممکن است سرمایه شما از دست برود.
  • در بورس هیجانی عمل نکنید.
  • یکی از لازمه های موفقیت در بورس این است که شما خودتان بتوانید سهام های شرکت های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و با تحلیل آنها تصمیم به خرید یا فروش سهم بگیرید. پس مطالعات شخصی خود را آغاز کرده و در دوره های آموزشی مختلف بورس شرکت کنید.
  • توصیه می شود اگر در ابتدای این مسیر هستید و به تازگی وارد بازار بورس شده ایید معاملات خود را با سرمایه زیر دو میلیون تومان آغاز کنید.

کسب درآمد از بورس با شناخت انواع سهام!

پوادار شدن از طریق بورس

سرمایه گذاران به دو دلیل سهم های مختلف را می خرند. آنها معتقدند که سهام خریداری شده با افزایش قیمت همراه خواهد بود و بعد از مدتی می توانند سهم مورد نظر را بفروشند و سودی کسب کنند، یا می خواهند تا سود پرداختی سهم را نگه دارند. این اهداف در بورس قابل تحقق می باشد اما سهامی که مد نظر شماست باید یکی از ویژگی های زیر را دارا باشند:

  1. سهام قابل رشد باشد
  2. سهم به عنوان منبع درآمد
  3. سهام ارزنده و ارزشی باشد

1.سهامی که قابل رشد می باشند:

شرکت هایی هستند که سهام آنها قابلیت و پتانسیل رشد را در آینده دارا می باشد. این شرکت ها ممکن است سریع تر از سرعت کل بازار رشد کنند و قسمتی از درآمد خود را صرف کسب و کار و توسعه شرکت کنند. شرکت هایی با پتانسیل بالای رشد در بخش های مختلف و فعال بورس وجود دارند ولی در بخش فناوری، انرژی و بیوتکنولوژی بیشترین تعداد را دارد. برای شرکت هایی که سهام آنها قابلیت رشد بالایی در آینده دارد می توان ویژگی های زیر را برشمرد:

  • شرکت هایی با محصولات جدید می باشند که در آینده بازار بسیار تأثیر گذار هستند.
  • این شرکت ها از مدیریت درست و خوبی برخوردار هستند.
  • میزان تقاضا را در نظر می گیرند و بر اساس آن بر روی محصولات خود سرمایه گذاری می کنند.

سهام هایی که دارای ویژگی رشد می باشند اکثراً مربوط به شرکت های کوچک می شوند که به پایداری آنها خیلی امیدی نیست و ممکن است با کاهش شدید قیمت همراه باشند.

2.سهام های ارزشی:

شرکت ها با این ویژگی می توانند در طولانی مدت سود خوبی عاید سهامداران خود کنند. یک سهم ارزنده با قیمتی کمتر از قیمتی که وضعیت مالی و شاخصه های بنیادی نشان می دهند معامله می شود. دلیلش می تواند نسبت پرداخت های بالا در سود تقسیمی و یا نسبت های مالی پایین باشد. سهام های ارزنده نسبت به سهام های رشدی کم ریسک تر می باشند زیرا به شرکت هایی با ثبات بالا و بزرگ تر تعلق دارند.

3.سهام منبع درآمد:

سرمایه گذار با دید یک منبع درآمد ثابت با سود پرداختی به سهام مورد نظر نگاه میکند. دو نوع سهم درآمدی داریم، سهم عام المنفعه که سهمی رایج است، قیمتی ثابت دارد و سود سهام رقابتی را پرداخت می کند. این سهام مورد نظر اوراق بهادار هیبریدی است که عملکردی شبیه به اوراق قرضه را دارد. ارزش چنین سهامی وقتی میزان نرخ بهره در جامعه زیاد شود کاهش می یابد.

برای یافتن و پیدا کردن چنین سهم هایی باید در وب سایت های مختلف که شرکت هایی با پتانسیل رشد بالا را منتشر می کنند جست و جو کنید. شما می توانید با محاسبه سود پرداختی ریسک موجود در بازار یا شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه از بورس پول دربیاوریم

 

بیشتر بخوانید:
کسب درآمد از بورس ایران چگونه است؟
آیا واقعا سرمایه گذاری در بورس سود آور است؟

درآمد ماهیانه از بورس چقدر است؟

روش های سرمایه گذاری در بورس:

خریدن سهام های مختلف:

شما از طریق سیستم های معاملاتی آنلاین می توانید اقدام به خرید سهام کنید. لازم به ذکر است که قبل از خرید و ورود به سهام شرکتی، باید اطلاعات، دانش تحلیل و بررسی سهم و آگاهی کافی را داشته باشید زیرا اگر از دانش جامع و کامل برخوردار نباشید ممکن است سرمایه شما از دست برود و شما از نظر روحی نیز دچار صدمه می شوید. البته اگر قصد دارید به صورت مستقیم خودتان به خرید و فروش سهام بپردازید می توانید از افراد متخصص نیز مشاوره بگیرید.

فروش سهام:

اگر از قبل سهام شرکتی را در دست دارید و به سود و هدف خود رسیده اید می توانید آن را به فروش برسانید. اما شما می توانید با تحقیق در مورد شرکت مورد نظر و پی بردن به ارزش ذاتی سهم و اینکه آیا آینده روشن و درخشانی دارد، سهم را نگه دارید و در طولانی مدت سود چشمگیری نصیبتان شود.

سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری:

صندوق های سرمایه گذاری زیر نظر سازمان بورس مشغول فعالیت هستند.
صندوق های سرمایه گذاری حدود 70 درصد از سرمایه ی شما را در اوراق مشارکت و مابقی را در سهام های کم ریسک سرمایه گذاری می کنند. نیروهای باتجربه، توانمند، پرسنل متخصص و کارشناسان حرفه ای و انجام کار با قوانین و مقررات مشخص از جمله ویژگی های صندوق های سرمایه گذاری هستند. هم چنین قابل ذکر است سبد سهامی که شما در این صندوق های سرمایه گذاری تشکیل می دهید به طور مرتب زیر نظر مدیر و همچنین کارشناسان صندوق چک می شود و در زمان مناسب با بالاترین سود و بازدهی به فروش می رسد و به سهام های برتر دیگر تبدیل می شوند.

بهترین روش های کسب درآمد ار بورس

با مقایسه ی روش های ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که صندوق های سرمایه گذاری مطمئن ترین راه و جزء بهترین روش های کسب درآمد از بورس می باشد، زیرا همان گونه که ذکر شد صندوق های سرمایه گذاری با کمترین ریسک همراه بوده و سرمایه ی شما در بهترین و پربازده ترین شرکت ها سرمایه گذاری می شود.

3 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.