چه موقع سهام بخریم؟

چه موقع سهام بخریم ؟

اولویت اول تمام سرمایه گذاران حرفه ای، حفظ سرمایه اولیه و سپس سود کردن است. پس از در نظر گرفتن این موضوع سوال این است که چه موقع سهام بخریم و سهام خریداری شده خود را کی بفروشیم؟ بهترین تاکتیک این است که خلاف جهت دیگر معامله گران رفتار نکرده و به خرید و فروش ها دقت کنید تا هم از ضرر جلوگیری کنید و هم در دراز مدت به سود برسید.

زمان مناسب خرید سهام

زمان معاملات بورسی در کشور ما محدود به 3 ساعت از کل شبانه روز است و در همین زمان کوتاه هم برخی مواقع برای خرید سهام بهترند. پس باید بدانیم چه موقع سهام بخریم ؟

عظیم ترین جایگاه اقتصادی در هر کشور بازار بورس است. سرمایه گذاران کهنه کار حتما اصطلاح “شغل دوم ، درآمد اول” را شنیده اند. زیرا معاملات بورسی امکان درآمد زایی را برای اقشار جامعه فراهم کرده اند.

همانطور که میدانید بازار بورس ایران از ساعت 8:30 پیش گشایش میشوند (نیم ساعت زمان ثبت سفارش است) و از ساعت 9 تا 12:30 نیز زمان معاملات است. باید بدانیم در چه زمانی خرید و فروش انجام دهیم تا سوددهی بیشتری داشته باشد؟

چه موقع سهام بخریم

در برخی ساعات حجم معاملات بیشتر شده و در برخی ساعت ها کم میشود. به طور معمول بیشترین حجم در ساعات 9 تا 9:15 و 12:15 تا 12:30 دیده میشود و بهترین زمان خرید سهم هم همان یک ربع آخر است.

حال این سوال پیش می آید که چرا این زمان؟ در تحلیل تکنیکال بهترین زمان خرید سهم هنگامی است که قیمت سهم از حمایت گذشته باشد و یا مقاومت را شکسته باشد.
شرایط شکست مقاومت این است که کندل آن روز در بالاترین قیمت بسته شده باشد. پس اگر شما در ساعات میانی خرید کنید ممکن است تا آخرین ساعت قیمت افت کرده و کندل زیر سطح مقاومت بسته شود.

چه موقع سهام بخریم ؟

برای گفتن بهترین زمان خرید سهام باید به تجربه سرمایه گذاران فعال رجوع کرد. کارکشتگان بازار سرمایه بهترین موقع برای خرید را هنگامی میدانند که اصطلاحا میگویند “سطح دریای بورس پر از خون” شده است. این ، وقتی است که نرخ ها شدیداً افت میکند و قیمت ها پایین  می آید.

مطالب مرتبط : عرضه اولیه را کی بفروشیم؟

ذاتاً بازار بورس دارای نوسانات سینوسی برای کاهش یا افزایش است. بورس کشور ما نیز با در نظر گرفتن اتفاقات منطقه ای و گرایش های سیاسی خاص دستخوش چالش های زیادی می شود و بسیاری از سرمایه گذاران را به تفکر وا میدارد.

وقتی برای خرید سهام یک شرکت با امتیازات رقابتی قیمت پایینی در نظر گرفته می شود، در مدت طولانی عملکرد بهتری خواهد داشت. با کاهش نرخ ها برخی از سرمایه گذاران تفکر متفاوتی دارند و سهام ارزان نمیخرند اما برای افراد با تجربه این معاملات ممکن است سوددهی فوق العاده ای داشته باشند.

البته بعد از خریدن سهام باید مراقب رفتار های بازار باشید. تمام نسبت ها و نوسانات را مورد بررسی قرار دهید. اگر کل بازار در حال رشد بود اما سهام شما در جای خود باقی مانده بود باید محتاطانه عمل کنید چون این یک هشدار است.

بررسی بازار برای خرید سهام

برای خرید سهام دنبال زمانی باشید که متناسب با بودجه شماست. برای اینکار میتوانید از گزارش های تحلیلی هدف قیمت استفاده کنید. زیرا پیدا کردن کف قیمت سهام کار آسانی نخواهد بود.
با بررسی دامنه نوسانات نرخ سهام یک شرکت انتخاب درستی داشته باشید. اگر افزایش یا کاهش نرخ دارای دلایل اقتصادی و مالی مورد قبولی نباشد خرید آن سهام ریسک است.

نکات مهم در رابطه با خرید سهام

یکی از زمان های مناسب برای خرید اوراق زمانیست که سهام زیر قیمت واقعی است.البته برای فروش این نوع سهام ها باید صبور باشید زیرا زمان لازم برای به قیمت رسیدن آنها به طور حدودی 3 الی 5 سال است.همچنین زمان فروش نباید به طوری باشد که شما متحمل ضرر شوید.

هیچکس نمیتواند ادعا کند که همیشه انتخاب های درستی دارد.اگر انتخاب زمان و قیمت سهام شما به هر دلیلی اشتباه از آب در آمد دچار غرور و طمع نشوید و تصمیمات احساسی را کنار بگذارید.دست به کار شوید و جلوی به وجود آمدن زیان را بگیرید و در سهام های برنده سرمایه گذاری کنید.

توسط کیانا ابراهیمی

مفهوم فلسفی و دقیق خونه مهم نیست، این مهمه که میدونم شغل من خونه منه، بلدم توش راه برم؛ تک تک آجرهاشو میشناسم و بهش تعصب دارم؛ جاییه که وقتی بهش سر میزنم قوی میشم چون ریشه هامو داره:)

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.