نحوه فروش سهام عدالت از طریق بانک ها به چه صورتی است؟

فروش سهام عدالت از طریق بانک ها

طی مصوبات شورای راهبری آزاد سازی سهام عدالت، شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به زودی در بازار سرمایه درج نماد خواهند شد. سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: زیر ساخت ها برای فروش سهام عدالت از طریق شبکه بانکی در حال آماده سازی است. جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک ها اعلام شد و کلیه دارندگان سهام عدالت از هفته آینده می‌توانند با مراجعه به بانکها، ۳۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند. در این مطلب سعی داریم شما را با چگونگی فروش سهام عدالت و همچنین جزئیات نحوه فروش سهام عدالت از طریق بانک ها بیشتر آشنا کنیم.

فروش سهام عدالت در سال 99 از طریق بانک ها:

در اجرای ابلاغیه مورخ 99/2/9 مقام معظم رهبری مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت، طی مصوبه مورخ 99/2/30 شورای عالی بورس تمامی دارندگان سهام عدالت که قصد فروش بخشی از سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه شنبه مورخ 99/3/6 به شعب بانک هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه و با تکمیل  فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود و تعهدنامه مربوطه، اقدام کنند.

این مهلت در تاریخ 99/03/08 به پایان می رسد و از تاریخ 99/03/10 بانک ها از طریق کارگزاری های خود نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و مبلغ مورد نظر را طی توافقات انجام شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

فروش 30 درصد سهام عدالت از طریق شعب بانک ها:

طی اظهارات سخنگوی سهام عدالت با اشاره بر تأکید رئیس جمهور مبنی بر استفاده از شبکه های بانکی برای آزاد سازی سهام عدالت و فروش سهام این نکته حائز اهمیت است که در این زمینه مقررات و الزامات لازم نهایی شده است. در حال حاضر حدود 10 میلیون نفر در خواست آزاد سازی مستقیم داده اند و از طریق این روش با مراجعه به بانک ها می توانند درخواست فروش بدهند، اما این تعهد فروش به معنای نقد شدن سریع دارایی نیست و بر اساس مقررات وضع شده بانک ها اجازه دارند سفارش متقاضیان را برای فروش 30 درصدی از مشتریان دریافت کنند.

 وجه حاصل از فروش سهام عدالت به حساب مشمولان چگونه و طی چند روز واریز می شود؟

طبق مطالب گفته شده در بالا، از تاریخ 10 خرداد که آزاد سازی سهام عدالت در حال انجام شدن است و امکان فروش سهام عدالت برای سهامداران وجود دارد، بانک ها سهام سفارش شده را بر اساس وضعیت بازار به فروش می رسانند و بعد از آن سفارشات به مرور و طی گذشت زمان به تدریج به فروش می رسد و مبلغ مورد نظر به حساب افراد واریز می شود.

وضعیت شرکت های سرمایه گذاری استانی:

شرکت های سرمایه گذاری استانی بعد از انجام فرایند افزایش سرمایه به تدریج وارد بازار بورس یا فرابورس می شوند، و امکان معامله بدون محدودیت برای آنها وجود خواهد داشت.
وضعیت نماد این شرکت ها مانند شبیه ای تی اف خواهد بود ولی از نظر ساختار حقوقی بسیار متفاوت است. افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند 36 شرکت سهام عدالت در سیستم معاملاتی شان قرار می گیرد و  سهامدار می‌تواند انتخاب کند که کدامیک از ۳۶ شرکت موجود در سبد خود را بفروشد برساند. اما افرادی که در روش غیر مستقیم قرار میگیرند تنها یک شرکت سرمایه گذاری استانی در پرتفوی آنها لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان و میزان مجاز فروش سهام عدالت

ثبت نام سهام عدالت 99 قابل انجام است؟

مدت زمان ارسال کد بورسی بعد از احراز هویت

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.