دو استراتژی خرید پله ای در بازار صعودی + ویدیو

روش خرید پله ای در بورس

کاهش میانیگن خرید و روش خرید پله یا مارتنگیل یکی از روش های خرید در بازار بورس است. در این مقاله قصد داریم معایب خرید پله ای در بازار صعودی را بررسی کنیم.

خرید پله ای در بازارهای صعودی می تواند مناسب نباشد. اگر قیمت سهم بصورت شارپی و جهشی افزایش یابد ما در پله اول خرید مقدار کمی از سهم را خریداری کرده ایم و در نتیجه از بازار جامانده ایم. مثلا شما سهمی را در 1000 تومان خرید کرده اید و این سهم هر روز 5 درصد افزایش قیمت دارد. لذا خرید پله های بعدی در قیمت های بالاتری انجام می شود و در نتیجه سود شما در سهم کم خواهد شد.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

مثال

بطور مثال قصد دارید سهم بانک صادرات با نماد وبصادر را خریداری کنید. اما مقداری از سهم را خریداری کردید و فرصت ورود مجدد برای شما فراهم نشد و صف خرید در سهم تشکیل شد. در این وضعیت دو کار می توان انجام داد :

1- منتظر باشیم قیمت سهم کاهش یابد

2- بصورت پله ای در اصلاحات مقطعی مجدد خرید کنیم.

روش خرید پله ای در بورس

در روش دوم می توان می توان از اصلاحات مقطعی سهم در مسیر رشد سهم استفاده کرد. این روش بر یک فرض استوار است و اینکه ما به کلیات بازار و سهم مورد نظر نگرشی مثبتی داریم و اعتقاد داریم که سهم روند مثبتی در میان مدت و بلند مدت خواهد شد. اگر خلاف این موضوع باشد باید منتظر کاهش قیمت سهم و استفاده از روش اول ماند.

 

[widget id=”custom_html-2″]

 

در بازارهای صعودی طمع و حس جا ماندن از بازار، باعث می شود که کل سرمایه خود را بصورت یکباره در یک سهم سرمایه گذاری کنیم که بشدت کار ریسکی است. در بسیاری از موارد در روزهای بعدی با منفی شدن بازار ضرر خواهیم کرد. در ادامه چون فک میکنیم که سهم به قیمت خریداری شده برخواهد گشت منتظر برگشت قیمت می مانیم. اما هر روز ضرر ما بیشتر می شود. پس در بازارهای صعودی بیشتر باید مراقب بود.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

آموزش خرید پله ای بصورت ویدیو

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.