زمان عرضه اولیه آریا ساسول در سال 99 + نقدینگی مورد نیاز

عرضه اولیه پتروشیمی آریا ساسول

بر اساس اظهارات گفته شده قرار بود عرضه اولیه پتروشیمی آریا ساسول به عنوان آخرین عرضه اولیه سال 98 در بین سهامداران عرضه گردد ولی بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد؛ سوالی که در اینجا پیش می آید این است که تاریخ قطعی عرضه اولیه آریا ساسول چه زمانی است؟ 

عرضه اولیه ها در بازار بورس بسیار قابل اهمیت است، و تاریخ اعلام عرضه اولیه ها بسیار مورد توجه سهامداران می باشد. در سال 98 بیست و چهارمین عرضه اولیه به نام شرکت پتروشیمی آریا ساسول با نماد آریا ثبت شد اما این اتفاق بنا بر دلایلی از جمله عدم ثبات قیمت جهانی نفت و به علت شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم و پرسنل فعال در بازار سرمایه این عرضه به سال 99 موکول شد.

در حالی که همه در انتظار این بودند که اولین عرضه اولیه در سال جاری به نام نماد آریا ثبت شود. نماد صبا به عنوان اولیه عرضه اولیه سال 99 در 20 فروردین ماه سال جاری به ثبت رسید. و سپس بعد از آن شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا در 27 فروردین ماه عرضه اولیه شد. بعد از آن در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سهام شرکت پاستوریزه گیلان با نماد غگیلا با عنوان سومین عرضه اولیه سال 1399 برای اولین بار در فرابورس عرضه شد.
برای بسیاری از فعالان و سهامداران بازار سرمایه این سوال پیش آمده که روند عرضه اولیه این نماد به کجا رسیده است؟

تاریخ قطعی عرضه اولیه پتروشیمی آریا ساسول اعلام شد:

شرکت پلیمری آریا ساسول به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده اتیلن و پلی اتیلن در ایران است که هفته آینده وارد بازار سرمایه می شود، در واقع با مثبت شدن شرایط پلیمر آریا ساسول طلسم ورود به بازار سرمایه را شکست و در هفته ی آینده وارد بازار سرمایه می شود میزان 5 درصد سهام شرکت در این بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش ویکی اقتصاد مدیر عامل پتروشیمی آریا ساسول در مورد عرضه اولیه این شرکت در هفته ی آینده گفت عرضه اولیه پتروشیمی آریا ساسول قطعی شده و در هفته ی آینده عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: ان شا الله با هماهنگی شرکت فرابورس ایران روز چهارشنبه بعد از عید سعید فطر، عرضه اولیه 5 در صد سهام این شرکت انجام خواهد شد.

 

اطلاعیه عرضه اولیه شرکت آریا ساسول

نقدینگی مورد نیاز برای عرضه اولیه آریا ساسول

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۰۰ سهم است که در دامنه قیمتی ۶۵۰۱۱ تا ۶۵۱۱۹ ریال ثبت سفارش می‌شود که معادل حداکثر ۶۵۱ هزار و ۱۱۹ تومان خواهد بود. البته با توجه به میزان مشارکت ۳ میلیون و ۷۲ هزار نفری در عرضه اولیه «پیزد»، پیش‌بینی می‌شود به هر کد بورسی حداکثر ۵۷ سهم تخصیص داده شود که حدود ۳۷۵ هزار تومان نقدینگی لازم خواهد داشت.

در روز چهارشنبه 7 خرداد دو عرضه اولیه در بورس و فرابوس خواهیم داشت که یکی از آنها عرضه اولیه شرکت آریا ساسول و دیگری عرضه اولیه شرکت زر ماکارون میباشد، این روز برای سهامداران به خصوص سهامداران تازه وارد به بازار بورس بسیار جذاب بوده و به مبلغ 610 هزار تومان سرمایه نیاز خواهد داشت.

وضعیت شرکت آریا ساسول:

 شرکت پلیمر آریا ساسول به عنوان سودآورترین شرکت پتروشیمی ایران با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن اتیلن و بیش از 700 هزار تن پلی اتیلن می باشد. در شرکت آریاساسول 924 نفر به صورت قرارداد مستقیم و 1500 نفر پیمانکار مشغول فعالیت می باشند. این شرکت 89 درصد محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر و 11 درصد را به فروش داخلی می رساند. این شرکت ظرفیت تولید الفین به میزان 1 میلیون تن در سال، ظرفیت تولید پلی اتیلن سبک به میزان 300 هزار تن در سال و ظرفیت تولید پلی اتیلن متوسط و سنگین به میزان 300 هزار تن در سال را دارد.

 

مطالعه بیشتر :

چه موقع سهام بخریم؟

عرضه اولیه را کی بفروشیم؟

خرید عرضه اولیه در روز دوم

زمان عرضه اولیه شرکت زر ماکارون + میزان نقدینگی مورد نیاز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.