آیا سرمایه گذاری در بورس فقط مخصوص سرمایه های بزرگ است؟ + ویدیو

سرمایه گذاری در بورس

اگر به این نکته فکر می کنید که بورس فقط برای سرمایه گذاران حرفه ای و بزرگ است، باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید. به واقع خاصیت اصلی و قابل توجه سرمایه گذاری در بورس در این نهفته است که هر شخصی با هر میزان از سرمایه و از هر طبقه اقتصادی و تحصیلی، قادر به حضور در بازارهای بورس بوده و اتفاقا می تواند در این حوزه موفق عمل کند. اگر چه شاهد حضور و فعالیت شرکت های حقوقی بزرگ و یا سرمایه داران بنام و خاص در بازار بورس هستیم، اما این هرگز به این معنا نیست که بورس تنها به سرمایه گذاران حرفه ای و بزرگ اختصاص دارد.

 

سرمایه گذاری در بورس

 

سوال وجواب

آیا برای ورود به بورس حتما باید سرمایه زیادی داشت؟

خیر، با هر سرمایه ای می توان وارد بورس شد. حداقل سرمایه لازم 500 هزار تومان است. یعنی شما با دارا بودن صد هزار تومان می توانید در بورس سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

سرمایه گذاری در بورس

شکل سرمایه گذاری در بورس به این صورت است که هر فرد حقیقی یا حقوقی با هر میزان سرمایه ای که در اختیار دارد و قصد وارد کردن آن به بازار بورس را کرده، می تواند به سهم خود به سود و البته زیان دست یابد. اگر چه ماهیت فعالیت در بازار بورس، کاملا حرفه ای بوده و تمام اتفاقات در آن بر پایه تحلیل های علمی و قاطع هستند، اما با این وجود شما می توانید به عنوان یک فرد غیرحرفه ای به اندازه ی خود از این بازار درآمد کسب کنید.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

برای سرمایه گذاری در بورس شاید نتوانید در همان بدو امر به اندازه قدیمی ها و کهنه کاران بازار بورس، موفقیت کسب کنید؛ اما به سهم خود قادر به دریافت سود بابت خرید سهم های مختلف خواهید بود. سرعت رشد شما به سرعت مطالعه، بررسی و یادگیری تکنیک های تحلیل بازار بستگی دارد. اگر چه سرمایه ای بزرگ در اختیار ندارید؛ اما با شناخت تحلیل ها و به کار بستن آن ها، می توانید در حد یک سرمایه گذار بزرگ موفق ظاهر شوید.

 

ویدیو آموزشی بورس چیست؟

 

 

مهم این است که از خریدهای شتاب زده و بی تفکر و مطالعه اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که بازارهای سرمایه حتی برای سرمایه گذاران بزرگ و حرفه ای، پرریسک است. این سرمایه گذاران معمولا ریسک پذیرتر هستند و گام های بزرگتری برمی دارند. گام هایی که می تواند با یک اشتباه استراتژیک، به یکباره تمامی مهره های دومینو را معکوس کرده و شکست بزرگی به وجود بیاورد.

 

روی دیگر سکه

البته این ماجرا روی دیگری نیز دارد. فارغ از این که چه میزان سرمایه وارد بازار بورس می کنید، بدون داشتن اطلاعات و کسب مهارت، سرمایه خود را در ریسک شکست قرار داده اید. به واقع مهم نیست که شما A ریال یا 1000A ریال به بازار بورس وارد می کنید، به هر ترتیب بدون داشتن اطلاعات و آگاهی کافی، در معرض شکست دائمی در سرمایه گذاری خود قرار خواهید داشت.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

چیزی که قرار است بابت آن دل مشغولی داشته و نسبت به آن درگیر باشیم، مبلغ سرمایه اولیه نیست؛ بلکه شناختی که نسبت به بازار بورس پیدا می کنید، اهمیت دارد. شما می توانید با 1 میلیون تومان به بازار سرمایه وارد شده و در عرض دو روز 100 هزار تومان سود به دست بیاورید و از طرفی نیز می توانید با 10 میلیون تومان به بازار سهام آمده و در عرض دو روز 1 میلیون تومان ضرر کنید. کدام یک تاثیرگذارتر است؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.