بعد از دریافت کد بورسی چه کنیم؟

بعد از دریافت کد بورسی مفید چه کنیم

بسیاری از افراد این سوال را دارند که بعد از دریافت کد بورسی باید چیکار کنیم و یا اینکه اقدامات بعد از دریافت کد بورسی چیه؟ چه سهمی را بخریم و یا اصلا اینکه کجا باید بخریم؟ باید به تالار بورس برویم؟ در این مقاله از سایت ویکی اقتصاد بطور کامل مراحل بعد از دریافت کد بورسی را به شما توضیح خواهیم داد. مراحل بعد از دریافت کد بورسی در این مقاله توضیح داده شده است.

 

بعد از دریافت کد بورسی چگونه سهام بخریم؟

 

1- ورود به سامانه معاملاتی و واریز وجه به حساب کارگزاری

در این مرحله ابتدا باید وارد سامانه معاملاتی online.agah.com شود (کلیک کنید) و مطابق با ویدئو زیر پس از وارد کردن نام کاریری و پسورد (برای شما پیامک شده است) اقدام به واریز وجه به حساب کارگزاری بصورت آنلاین نمایید.

 

 

2- خرید عرضه اولیه
عرضه اولیه به عنوان کم ریسک ترین معاملات بورس شناخته می شوند که در عین حال سود خوبی هم به همراه دارند. ما در کشور بیش از 180 هزار شرکت ثبت شده داریم که فقط نزدیک به هزار مورد آنها در بورس هستند.
حضور شرکت ها در بورس منافع زیادی برای آنها به همراه دارد که از جمله آنها می توان به معافیت مالیاتی اشاره کرد. وقتی شرکتی وارد بورس می شود به اصطلاح به آن عرضه اولیه گفته می شود. یعنی شرکت برای اولین بار بخشی از سهام خود را در بورس عرضه می کند.

 

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

 

فرض کنید شما شرکتی دارید. این شرکت را تبدیل به سهام می کند. مثلا شرکت شما به 100 میلیون سهام تقسیم می شود. حال شما ده درصد از دارایی خود را در بورس به مردم به فروش می رسانید و از عواید آن می توانید برای توسعه شرکت استفاده کنید.
به فرایندی که در آن شما ده درصد از سهام شرکت خود را در بورس عرضه می کنید عرضه اولیه گفته می شود. در مطلب دیگری با عنوان همه چیز در مورد عرضه اولیه، بطور کامل این مبحث توضیح داده شده است.
با عضویت در کانال تلگرامی مرجع اقتصادی ایران (کلیک کنید) دو روز قبل از عرضه اولیه، از آنها مطلع شوید.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

3- خرید سایر سهام

 

بعد از مدتی که عرضه اولیه ها را خرید کردید، بهتر است پس از آموزش مفاهیم اولیه کم کم سرمایه خود را در بورس بیشتر کرده و اقدام به خرید و فروش سایر سهام نمایید. توجه فرمایید که حفظ سرمایه در بورس اصل اول است. پس در خرید و فروش سهام حساسیت بالایی به خرج دهید.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.