ارزش سهام عدالت چقدر است؟

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

سهام عدالت در سال 1385 به درخواست رئیس جمهور و با اذن رهبری و مصوبه دولت طراحی شد، در آن طرح سهام حدود 49 شرکت، شامل 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی میباشد. در این مطلب اطلاعاتی راجب آزاد سازی سهام عدالت و ارزش سهام عدالت در شرایط کنونی کسب خواهیم کرد.

آزاد سازی سهام عدالت:

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

مسئولان سازمان خصوصی‌سازی هر چند وقت یکبار اعلام می‌کردند که طرح آزاد سازی سهام عدالت را در پیش دارند و در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد. تا اینکه به دلیل اتفاقات ماه های اخیر و زیان های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا رهبر انقلاب در ابلاغیه‌ای با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کرده و خاطر نشان کردند که دولت هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام داده تا مردم بتوانند سریع تر ازین طرح و مزایای آن استفاده کنند.

ارزش سهام عدالت چقدر است؟سهام عدالت چقدر می ارزد؟

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

حدود دو هفته پیش معاون اول رئیس جمهور ارزش هر سهم یک میلیون تومانی سهام عدالت را هشت میلیون تومان اعلام کرد.
در انتهای سال گذشته ارزش سهام عدالت حدود پنج میلیون تومان برآورده شده بود که با توجه به رشد ارزش سهام شرکت‌های بورسی سبد سهام عدالت در سال ۹۹، این ارزش بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است و این رشد ادامه دار خواهد بود.

در مورد سرمایه گذاری موفق در بورس بیشتر بدانیم.

طبق آخرین برآوردها و به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی ارزش سهام عدالت در اردیبهشت 99، نزدیک به یک میلیون تومان است. در واقع هر سهم عدالت یک میلیون تومانی، 11 میلیون تومان در شرایط امروز ارزش دارد. آن دسته از کسانی هم که مبلغ نقدی سهام عدالت خود را واریز نکرده بودند و سهام آنها پانصد هزار تومانی بوده در حال حاضر سهامشان حدود 5 و نیم میلیون تومان ارزش دارد. با توجه به وضعیت بازار سرمایه در آینده نیز شاهد افزایش بیشتر این قیمت خواهیم بود.
همچنین کسانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند در سه سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان سود دریافت کرده اند.

چه زمانی اجازه خرید و فروش سهام عدالت صادر می‌شود؟

رئیس سازمان خصوصی اعلام کرد: بعد از آزاد سازی سهام عدالت، سهامداران از دهم اردیبهشت تا دهم خرداد به مدت یک ماه فرصت دارند که اگر می خواهند مدیریت سهام خود را به عهده بگیرند وارد سامانه سهام عدالت بشوند و روی گزینه ی مدیریت مستقیم سهام عدالت کلیک کنند اگر کسی این گزینه را انتخاب کرد دیگر امکان بازگشت روی مدیریت غیر مستقیم وجود ندارد،  کسانی هم که می‌خواهند مالکیت سهام عدالت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند، و مدیریت سهام خود را به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکت سرمایه گذاری سهام به عهده بگیرند نیازی به ورود به سامانه سهام عدالت نیست و سود این سهام سالانه به صورت مرتب به حساب سهامداران واریز میشود درحال حاضر دارندگان سهام عدالت نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت کد بورسی ندارند.

سهام عدالت خود را بفروشیم یا نگه داریم؟

با آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت درصد زیادی از مردم به فکر فروش سهام خود افتاده اند، اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی، فروش سریع و عجولانه این سهام را موجب ضرر سهامداران می‌دانند. در واقع فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم که چند نفر از دارندگان سهام عدالت قصد مدیریت سهام خود را دارند و اما با توجه به پتانسیل رشد سهام عدالت، در آینده با افزایش سود بیشتر رو به رو خواهیم بود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.