چطوری یک ساله پولم را دو برابر کنم؟

چطوری یکساله پولم را دوبرابر کنم؟

شاید این سوال ذهن همه ی ما رو درگیر کرده باشه که چه جوری میتونم در عرض یک سال پولمو دو برابر کنم؟ یا اینکه چیکار کنم درآمدم زیاد بشه؟ اگه به دنبال پاسخ به این سوال هاتون هستید با ما همراه باشید.

چطوری یک ساله پولم را دوبرابر کنم؟

بسیاری از ما در درجه ی اول دوست داریم که درآمدزایی کنیم و پول بدست بیاریم (چگونه دارایی ایجاد کنیم؟) و با پول کافی و زیاد به آرزوها و خواسته هامون برسیم. چیزهایی که دوس داریم رو بخریم و بدون ترس از بی پولی خرید کنیم و در مورد آیندمون نگران نباشیم، حالا ممکنه مدام از خودمون بپرسیم که چطوری یک ساله پولم را دو برابر کنم؟ و یا چطور سرمایه خودم را افزایش بدهم؟

در ابتدای مسیر برای پولدار شدن نکته ی مهم: نحوه ی پول درآوردن و در مرحله ی بعد حفظ پول و سرمایه و در آخر افزایش پول و سرمایه است.

چیزی که اهمیت زیادی دارد نگرش ما نسبت به پول است که همین مانع دسترسی افراد به درآمد بیشتر و برآورده شدن رویاهایشان است.
بسیاری از اعتقادات و باورها راجب پول اشتباه است، در واقع برای رسیدن به هدف خود و پاسخ به سوال اصلی پول برای شما نمی تواند کاری کند و این افکار شماست که میتواند شما را در این مسیر به موفقیت برساند.
پس با خود بگویید که افکارم میتونه من را ثروتمند کند. در واقع افراد فقیر به این دلیل فقیرند که هنوز خود را باور نداشته و هنور تصمیم نگرفته اند که ثروتمند بشوند.
پس به دنبال پاسخ به این سوال که رازهای ثروتمند شدن چیست و تکنیک های سریع پولدار شدن کدام است نباشید.
در مرحله ی بعدی توقع خود را پایین بیاورید و طرز فکر و افکار خود را بلند مدت کنید.
هیچکس به اندازه خودتان در درآمدزایی و حفظ آن نقش ندارد. پس دنبال این نبوده که فردی وارد زندگیتان شود و زندگیتان را دگرگون کند. پس به جایگاهی که آرزویش را داشته اید تا به امروز نرسیده اید مقصرش خودتان هستید.

افزایش سرمایه
بیشتر ما همیشه به دنبال یک عمل کامل و بی عیب و نقص هستیم و ترس از اینکه ممکن است آن عمل را به بی عیب و نقص انجام ندهیم هیچوقت آن کار را شروع نمیکنیم، هر کاری که ارزش انجام دادنش وجود داشته باشد اگر نیمی از آن کار را انجام دهیم بهتر است که اصلا انجامش ندهیم.

با چه روش هایی چطوری پولمو دو برابر کنم؟

  • بهره گیره از هوش :

    اینگونه نیست که فقط از نیروی بازوی خود برای افزایش پول استفاده کنید در این صورت ممکن است پول شما پله پله بالا رود، برای چند برابر کردن پول لازم است که از هوش خود بهره ببرید، برای بدست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول خود باید میزان سرمایه خود را هم در نظر بگیرید، به افکار و هوش خود اعتماد کنید.

  • صرفه جویی کردن در هزینه:

    برای پس انداز و افزایش سرمایه باید میزان هزینه ها از درآمد کمتر باشد، پس بهتر است که هر ماه مقداری از درآمد خود را پس انداز کنید. یا نزد بانک بگذارید تا در آینده بتوانید با جمع این پس اندازها یک کسب و کار راه بیاندازید.

  • سرمایه گذاری در بورس و خرید اوراق قرضه و سهام:

سرمایه گذاری در بورس
در خرید سهام باید با تبحر خاصی عمل کرده و اینگونه نباشد که مثلا بدون تحقیق سهام شرکت های ضعیف یا در حال ورشکست شدن را خریداری کنید، این نکته حائز اهمیت است که با خرید اوراق قرضه و سهام پول شما در بازده زمانی طولانی افزایش پیدا کرده و دو برابر می شود. به طور میانگین در هر سال سرمایه شما 5 درصد افزایش پیدا میکند، تفاوتی که سرمایه گذاری در بورس و بانک دارد این است که با درصد سودی که در سال از بانک دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود اما با شرایط تورم موجود در کشور باعث بی ارزش شدن پول نیز می شود، پس  با شرایط فعلی تورم باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر بگیرید. یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که نیازی نیست میلیونها تومان پول داشته باشید، حتی می توانید با 100 هزار تومان نیز کارتان را در بورس شروع کنید.( بهترین سرمایه گذاری با پول کم). فقط نکته مهم این است که اصول کار در بورس را بلد باشید و با تخصص لازم و آموزش جلو بروید تا ضرر نکنید.
سرمایه گذاری در بورس به دلیل قابلیت نقدشوندگی سریع و آسان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، سرمایه گذاری در بورس به دو روش امکان پذیر است:

  • الف: در این روش افراد با خریداری سهام شرکت ها در سود آن شرکت شریک می شوند، در واقع با فعالیت شرکت ها به سرمایه گذاران سود نقدی پرداخت می شود، این سود از محل فروش محصولات و خدمات شرکت بین سهامداران تقسیم می شود.  در این روش باید سعی کنید که به دنبال شرکت هایی که بازده بالاتری دارند بگردید تا سود بیشتری نصیب شما شود.
  • ب: فعالیت خوب و اثر بخش شرکت ها سهامشان را در بورس افزایش می دهد، در این روش با افزایش قیمت سهام شرکت ها، سود بیشتری نصیب سهامداران می شود. در این روش برای بهره گیری از سود بیشتر باید به دنبال شرکت هایی بگردیم که دارای مدیران با تجربه و متخصص هستند تا عملکرد بهتر شرکت، سود بیشتری را نصیب سهامدران کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه از بورس پول در بیاوریم؟ بهترین روش های کسب درآمد از بورس

راه های ثروتمند شدن با سرمایه ی کم

راز ثروتمند شدن

بزرگترین سرمایه گذاران جهان، کسانی مانند وارن بافت قدرت سودهای مرکب را درک کرده اند و همچنین به این باور رسیدند که برای سود دهی بیشتر، سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند.
سرمایه گذاری در شرکت هایی که جوان هستند و فعالیت خود را به تازگی شروع کرده اند و هنوز عمومی نشده و به صورت خصوصی فعالیت می کنند، به این شرط که شرکت ها با پتانسیل رشد بالا باشند می توانند سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران در این زمینه کنند.

به طور کلی تقاضا برای سود بیشتر، ریسک بیشتری را می طلبد، اما وجود سود بیشتر در سرمایه گذاری در مراحل اولیه موجب این می شود که افراد زیادی پولشان را وارد این عرصه کنند اما ممکن است به دلیل نداشتن آگاهی آسیب ببینند پس باید با احتیاط تر عمل کرده و آمادگی و تخصص لازم را از طریق آموزش کسب کنند.

2 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.