چرا در بازار بورس باید از خرید پله ای استفاده کنیم؟ + ویدیو

روش خرید پله ای مارتینگل

بازار نزولی همیشه همراه با کاهش قیمت بسیاری از سهام است. ولی در بازار بورس هیچ وقت روند به یک شکل باقی نمی میاند. یعنی هیچ وقت بورس همیشه مثبت و یا منفی باقی نمی ماند. خرید پله ای روشی است که در بازارهای کاهشی می توان از طریق آن اقدام به خرید سهام نمود. سایت مرجع اقتصادی مطالب زیادی در مورد بورس اوراق بهادار به شما ارائه می دهد. مزایای خرید پله ای مطلبی است که هم اکنون قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

از جمله مزایای خرید پله ای در بازار نزولی این است که سنگین ترین خرید شما در قیمت کف و پایینی انجام شده است و چنان چه سهم کمی افزایش قیمت داشته باشد می توانید به سود برسید.

روش خرید پله ای در بورس

در ادامه دو استراتژی استفاده از این روش و عدم استفاده از آن را با ذکر مثال با هم مرور خواهیم کرد. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است شما را از بخشی از سود محروم کند اما بشدت در کاهش استرس و اطمینان از معاملات به شما کمک خواهد کرد.

مثال

بطور مثال فرض کنید سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا با نماد وساپا را در قیمت 100 تومان خریداری کرده اید.

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

حالت اول : بدون استفاده از خرید پله ای

سهامدار همه سرمایه ای که برای خرید سهم وساپا در نظر گرفته بود را در قیمت 100 تومان خریداری می کند. سهم افت کرده و به قیمت 80 تومان می رسد. سپس بعد از مدتی قیمت سهم افزایش و به عدد 90 تومان می رسد. فرد سهم را با ضرر (10 درصد) می فروشد. این روشی است که بسیاری از سهامداران مبتدی از آن استفاده می کنند.

 

[widget id=”custom_html-2″]

 

حالت دوم : با استفاده از خرید پله ای

فرد سرمایه مد نظر خود برای خرید سهام را به دو بخش تقسیم می کند. در قیمت 100 تومان بخش اول سرمایه خود را خریداری می کند.

وقتی سهم به قیمت 80 تومان رسید قسمت دوم ان را نیز خریداری می کند. میانگین خرید وی 90 تومان است. اگر سهامدار در قیمت 90 تومان از سهم خارج شود ضرری نکرده است.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

آموزش خرید پله ای بصورت ویدیو

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.