دریافت کد بورسی برای کودکان

دریافت کد بورسی برای کودکان

یکی از راه های پس انداز برای کودکان سرمایه گذاری در بورس است، در واقع ورود کودکان در بورس از کودکی و سنین پایین تر باعث می شود که کودکان در آینده از مزایای سرمایه گذاری در بورس بهره مند شوند. با هر میزان سن و تحصیلات می توان اقدام به دریافت کد بورسی و سرمایه گذاری در بورس کرد، اما کسانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند یا اینکه تحصیلات آنها زیر دیپلم باشد نمیتوانند کد معاملاتی آنلاین بگیرند، این افراد می توانند با گرفتن کد معاملاتی آفلاین، در بازار بورس خرید و فروش کنند، در این مطلب سعی داریم که به طور کامل شما را با نحوه گرفتن کد بورسی برای کودکان آشنا کنیم.

راهنمای دریافت کد بورسی برای کودکان

در گذشته امکان گرفتن کد بورسی برای کودکان ممکن نبود و تنها افراد بالای 18 سال که به سن قانونی رسیده بودند می توانستند کد بورسی دریافت کنند، اما طبق قانون جدید سازمان بورس اوراق بهادار افراد زیر 18 سال نیز می توانند کد بورسی دریافت کنند. دریافت کد بورسی برای کودکان به منظور فعالیت در بازار سرمایه و خرید و فروش سهام، زیر نظر ولی یا وصی یا قیم قانونی امکان پذیر است، اما گرفتن کد بورسی به شکل آفلاین میباشد.
همه ی ایرانیان بالای 18 سال می توانند بعد از ثبت نام در سامانه سجام و در یافت کد رهگیری به دفاتر خدماتی یا کارگزاری های موجود در سراسر کشور مراجعه کرده و بعد از احراز هویت حضوری، درخواست کد معاملاتی آنلاین بکنند.

تفاوت کد بورسی آنلاین با کد بورسی آفلاین چیست؟

دریافت کد بورسی به دو شکل آنلاین و آفلاین امکان پذیر است. کسانی که دارای حداقل مدرک دیپلم باشند با داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه و مدرک تحصیلی ‌شان می توانند کد بورسی آنلاین تهیه کرده و معاملات خود را به صورت آنلاین و به صورت لحظه ای انجام دهند، سفارش این افراد از طریق سامانه معاملاتی آنلاین صورت میگیرد، اما کسانی که زیر 18 سال هستند یا مدرک دیپلم ندارند می توانند کد بورسی آفلاین تهیه کنند و بعد از ثبت سفارش خرید یا فروش خود که از طریق سامانه معاملاتی آفلاین امکان پذیر است، این سفارش بعد از 15 دقیقه تأخیر به سیستم معاملات بورس ارسال می شود و بعد از آن می توان معامله را انجام داد.

 نحوه ی دریافت کد بورسی آفلاین برای کودکان، چگونه برای کودکان کد بورسی بگیریم؟

مدارک مورد نیاز:

  • شناسنامه کودک و سرپرست قانونی او
  • کارت ملی کودک و سرپرست قانونی او
  •  کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی
  • کپی مدارک شناسایی فرزند
  • شماره حساب بانکی به نام فرزند

برای گرفتن کد بورسی برای کودکان (کد بورسی آفلاین) باید مراحل زیر را طی کرد:

مرحله ی اول: ثبت نام اینترنتی و تکمیل فرم اینترنتی به نام و مشخصات فرزند، ثبت نام سجام برای کودک:
در زمان ثبت نام شماره حساب بانکی باید منحصرا به نام کودک باشد ولی شماره تلفن برای دریافت پیامک و ایمیل می تواند به نام پدر باشد.

 از اینجا ثبت نام سجام را انجام دهید.

بعد از طی مراحل لازم، کد رهگیری سجام برای شما ارسال خواهد شد.

مطالب مرتبط:

چه موقع سهام بخریم؟

مدت زمان ارسال کد بورسی

 از چه سنی می توان کودکان را در سامانه سجام ثبت نام کرد ؟ حداقل سن برای دریافت کد بورسی

سرمایه گذاری در بورس برای کودکان

تمامی کودکان و نوجوانان می توانند از هتگام تولد توسط والدین خود در سامانه سجام ثبت نام کنند و کدبورسی دریافت کنند.

مرحله دوم: احراز هویت:

بعد از دریافت کد رهگیری سجام با در دست داشتن مدارک لازم که در بالا گفته شد. به یکی از کارگزاری های مورد اعتماد مراجعه کنید بعد از بررسی مدارک ثبت نام اولیه شما در کارگزاری به نام کودک شما انجام می شود. توجه داشته باشید همان طور که گفته شد در زمان احراز هویت کد بورسی آفلاین، علاوه بر شناسنامه فرزند مدارک شناسایی پدر نیز ضروری میباشد. همچنین کپی از شناسنامه پدر و کارت ملی او در کنار کپی مدارک شناسایی فرزند درخواست می شود.

مرحله سوم:
بعد از احراز هویت، کد بورسی (نام کاربری و رمز عبور) برای شما ارسال می شود.

 آیا هنگام دریافت کد بورسی برای کودکان، جهت احراز هویت سجام، حضور کودک الزامی است ؟

لازم است بدانید که جهت دریافت کد بورسی برای کودکان، نیاز به حضور کودک در کارگزاری ها نیست و مدارک لازم توسط ولی یا قیم قانونی کودک امضا شده و اثر انگشت ثبت می شود.

نحوه ی معامله کودکان در بورس بعد از گرفتن کد بورسی: 

بعد از دریافت کد بورسی چه کنیم؟ بعد از اینکه کد معاملاتی آفلاین که شامل نام کاربری و رمز عبور به نام کودک می باشد صادر و ارسال گردید، کودکان می توانند به خرید و فروش سهام در بورس بپردازند.
طبق مطالب گفته شده در بالا بعد از ثبت خرید یا فروش، معامله گر کارگزاری سفارش خود را به سیستم معاملاتی بورس ارسال کرده و بعد از 15 دقیقه تأخیر اگر قیمت سفارش به قیمت بازار سهم برسد معامله انجام می شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.