حروف M و B در بورس به چه معناست؟ + ویدیو

ریال یا تومان

در بازار بورس قیمت‌ها به ریال است یا تومان ؟ اگر پیش از این تجربه حضور در بازار بورس را نداشته اید، احتمالا در خصوص ریالی یا تومان بودن قیمت ها در این بازار، سوالاتی در ذهن شما است. در ادامه مطالب آموزش بورس سایت مرجع اقتصادی در خدمت شما هستیم. شما هم احتمالا حروف M و B را در تابلوی بورس مشاهده کرده اید.

در این مقاله می خوانیم :

الف) قیمت ها در بازار بورس به ریال است یا تومان ؟

ب) حروف M و B در بورس به چه معناست ؟

 

لازم به ذکر است که مانند تمام معاملات رسمی کشور و اتفاقی که در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری می افتد، قیمت ها در بازار بورس و دنیای خرید و فروش سهام نیز به شکل ریالی دنبال می شود.

 

الف) قیمت ها در بازار بورس به ریال است یا تومان ؟

همان طور که گفتیم؛ قیمت ها در بازار بورس به شکل ریالی هستند و تمامی اعداد قیمتی نیز با همین واحد پول نشان داده می شوند. زمانی هم که شما برای خرید یا فروش سهام خود، تعداد سهم و قیمت مورد نظر را به شکل اینترنتی در درگاه کارگزاری وارد می سازید، باید قیمت ها را با دقت و به ریال درج کنید.

[wbcr_html_snippet id=”1367″]

 

البته به همین موازات عدد قدرت خرید سهامدار (یعنی میزان پولی که در حساب کارگزاری به امانت دارد)، به ریال نشان داده خواهد شد. به همین ترتیب، قیمت پایانی، قیمت دیروز، ارزش معاملات، آستانه قیمتی و … نیز با واحد ریال در صفحه اطلاعات مربوط به یک سهام مشخص، درج می شوند. اگر به صف خرید و فروش نیز نگاه کنید، قیمت ها با واحد ریالی به نمایش درآمده اند.

 

ب) حروف M و B در بورس به چه معناست ؟

اگر به بخش ارزش معاملات یا حجم معاملات نگاه کنید، با حروف M و B روبرو خواهید شد. این حروف اختصاری نشانه چه هستند؟

قیمت سهام

لازم به توضیح است که حرف B، معادل با میلیارد است. همچنین حرف M، به عنوان نماد میلیون به کار برده می شود.

ویدئو آموزشی :

 

 

به این صورت اگر حجم معاملات مربوط به سهم X، معادل 78.53 M نشان داده شود، به این معناست که حجم معاملات آن 78.53 میلیون بوده است. در همین شکل، اگر ارزش معاملات سهم X نیز 790 B باشد، به آن معنا است که ارزش معاملات این سهام 790 میلیارد ریال بوده است.
برای هر سهام، می توانید به اطلاعات مختلفی دسترسی داشته باشید.. به طور نمونه قیمت آستانه فردا به شما کمک می کند که پیش بینی مشخصی از شکل قیمت گرفتن سهام مورد نظر در روز آینده داشته باشید.

 

[widget id=”recent-posts-widget-with-thumbnails-3″]

 

به طور کلی در صفحه هر نماد در سایت tsetmc.com  می توانید با کلیک کردن بر نماد اختصاصی هر سهام ارائه شده توسط شرکت ها و سازمان های مختلف، اطلاعات کاملی درباره آن را مشاهده نمایید. برای اطلاع از قیمت آن سهام، لازم است که روی قیمت پایانی تمرکز داشته باشید. به خاطر بسپارید که قیمت پایانی، بهترین معیار برای رصد کردن نرخ یک سهام است، زیرا این آخرین قیمت می تواند تمامی نوسانات لحظه ای را مشاهده نمایید.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.